Beef en Steak

1e keer BCC met CAC in de UDS

Maarten

Sprokkelaar
AFKOrtingen feest! Vorige week heb ik (met veel dank aan alle instructies die op het forum te vinden zijn) mijn Cheap Ass Controller in elkaar geknutseld. Tijd voor de test met een paar Beer Can Chickens!

Eerst de UDS aangestoken en mijn iGrill gebruikt om de temp te meten; vervolgens de CAC om te testen of die hetzelfde meet; 1 graadje verschil maar ik vind 'm prima! Heb nog wel de autotune aangezet maar niet gemerkt dat het verschil uitmaakt...

Vervolgens twee 'tokkies' in hun eigen rubje: voor de een de BBQ-rub van Nomo (sligro) en de ander de poultry-rub van Nomo. Had nog twee blikken radler staan (is het dan een BCC of een RCC?) om de kippies op te zetten.

Kippies in de UDS

Dekseltje d'rop...

En na een uurtje op 170 was de kerntemp van de filet 76 ziet het er dan ongeveer zo uit:

Nog 10 minuutjes laten rusten en we hadden een heerlijk sappig kippetje

Daarna geen foto's meer gemaakt want het kluif-festijn maakt het er niet mooier op  ;) maar was lekker smikkelen met wat stokbrood en sla!

Kijk, zien we ook waar je voorliefde voor een (ugly) drum vandaan komt.

Yum hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Lekker hoor, gratz met tokkie!
Nog verschil geproefd qua rubs? Welke had de voorkeur?

SilverFox zei:
Lekker hoor, gratz met tokkie!
Nog verschil geproefd qua rubs? Welke had de voorkeur?
De poultry is met citroen en thijm, de bbq met paprika en koriander. Verschil is goed te proeven, vindt ze allebei lekker!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan