Net voor de start van het nieuwe voetbalseizoen nog "snel" het verlies van de poule van vorige seizoen inlossen. (de verliezer organiseert een BBQ)
Omdat de kosten gedeeld worden, en een Brisket op mijn verlanglijstje stond heb ik na wat wikken en wegen besloten er toch een te gaan maken.
En ik moest er vroeg voor uit.
04:06: Niet zeggen dat ik niks voor jullie over heb.
Dat was het appje dat ik in de groepsapp stuurde
De avond van te voren trimmen en in de rub gezet.
Dat trimmen was ondanks de vele filmpjes die ik bekeken heb toch wat lastig.
Mijn stukje vlees leek niet helemaal op die uit de filmpjes...
Toen ik de Brisket in de rub had staan bedacht ik opeens dat ik helemaal geen foto had van voor het trimmen en er na. (toen ik het eerste stuk vet er af had bedacht ik me dat ik nog een foto had moeten maken) De rub is een SPG en ik heb mosterd gebruikt als binder. SPG heb ik zelf gemaakt maar ik denk dat ik de volgende keer iets minder peper gebruik. 50 gram van ieder maar niet alles is er op gekomen.
Uiteindelijk beland de brisket dan op de BBQ. Nog even een foto voordat ik hem ging in sprayen met een mix van whiskey appelsap en appelazijn.
Voor de rook heb ik hout uit whiskey vaten gebruikt.
Na een potje knokken met de temperatuur (waarschijnlijk door het wat vaker sprayen) werd de temperatuur bijna te hoog (120)
Dus alles dicht, en je raad het al. te koud... Uiteindelijk heb ik de controle terug gekregen. En kon ie uiteindelijk het butcherpaper in.
Met een scheutje van zn eigen beef tellow
Bij 93 graden net niet als boter er in, dus nog ff door naar 95.
Na ruim 10 uur en 1,5 in de koelbox kon hij aangesneden worden.
Ondertussen hebben de gasten al genoten van moinkballs en wat stokbrood, kon er genoten worden van de brisket. En een stukje cornbread.
En natuurlijk mochten de burned ends ook niet ontbreken.
De gasten waren tevreden. En ik zelf ook
Dit was niet meer te overklassen zeiden ze, voordat ze weer naar huis gingen.
Omdat de kosten gedeeld worden, en een Brisket op mijn verlanglijstje stond heb ik na wat wikken en wegen besloten er toch een te gaan maken.
En ik moest er vroeg voor uit.
04:06: Niet zeggen dat ik niks voor jullie over heb.
Dat was het appje dat ik in de groepsapp stuurde
De avond van te voren trimmen en in de rub gezet.
Dat trimmen was ondanks de vele filmpjes die ik bekeken heb toch wat lastig.
Mijn stukje vlees leek niet helemaal op die uit de filmpjes...
Toen ik de Brisket in de rub had staan bedacht ik opeens dat ik helemaal geen foto had van voor het trimmen en er na. (toen ik het eerste stuk vet er af had bedacht ik me dat ik nog een foto had moeten maken) De rub is een SPG en ik heb mosterd gebruikt als binder. SPG heb ik zelf gemaakt maar ik denk dat ik de volgende keer iets minder peper gebruik. 50 gram van ieder maar niet alles is er op gekomen.
Uiteindelijk beland de brisket dan op de BBQ. Nog even een foto voordat ik hem ging in sprayen met een mix van whiskey appelsap en appelazijn.
Voor de rook heb ik hout uit whiskey vaten gebruikt.
Na een potje knokken met de temperatuur (waarschijnlijk door het wat vaker sprayen) werd de temperatuur bijna te hoog (120)
Dus alles dicht, en je raad het al. te koud... Uiteindelijk heb ik de controle terug gekregen. En kon ie uiteindelijk het butcherpaper in.
Met een scheutje van zn eigen beef tellow
Bij 93 graden net niet als boter er in, dus nog ff door naar 95.
Na ruim 10 uur en 1,5 in de koelbox kon hij aangesneden worden.
Ondertussen hebben de gasten al genoten van moinkballs en wat stokbrood, kon er genoten worden van de brisket. En een stukje cornbread.
En natuurlijk mochten de burned ends ook niet ontbreken.
De gasten waren tevreden. En ik zelf ook
Dit was niet meer te overklassen zeiden ze, voordat ze weer naar huis gingen.
Laatst bewerkt: