Beef en Steak

15 baby back ribs als 1 klomp ijs

RedFox

Gerijpt
Dit weekend de laatste baby back ribs gerookt, dus vanavond even op pad om een nieuwe bekende blauwe doos te scoren.
In het vriesvak aldaar even gesnuffeld en zowaar een doos van 8,5 kg gevonden, dus mooi formaat ribben en geen shiners.
Het etiket op de buitenkant vertelde wat ik eigenlijk verwachtte: 15 stuks, individueel verpakt.
Bij thuiskomst blijkt het echter 1 grote ijsklomp van 15 baby back ribs te zijn. Alles in 1 plastic zak, zelfs geen plastic velletjes er tussen.
Dus als een haas weer terug naar de leverancier en het geld bij wijze van uitzondering terug gekregen (er zat 40 minuten tussen betalen en retour).
Ik ga ervan uit dat meerdere forumleden wel eens zo'n ongewilde klomp hebben aangetroffen, zo ja, hoe dit opgelost zonder met hamer en beitel aan het werk te gaan?
De plaatjes spreken voor zich....deze week dus nog maar eens op een ander adres gaan shoppen.

blauweijsdoos.jpg

15stuksseparaatverpakt.jpg

1klompribben.jpg

helaas hoor je deze verhalen vaker, is geen reclame voor de macro

Ik heb precies zo'n klomp liggen  :-S Ik ben niet als een haas terug gegaan en ga gewoon met oud & nieuw in 1 x alles klaar maken :D.

Helaas zal deze oplossing niet altijd werken.

Yep mijn laatste blauwe doos was ook zo verpakt. Ook onaangenaam verrrast  X(  Ik had 2 runs gepland en kreeg gelukkig de boel uit elkaar in 2x 8 ribben.
Jawel 16 stuks in de doos !, dus dit was dan weer een meevaller. Maar ik heb hierna wel mijn mond gespoeld met zeep  : :D

Ik heb het ook een keer gehad. Ben er meteen helemaal klaar mee.

Daarnaast ben ik veel meer tevreden met dikbevleeste ribbels en die dunne zooi komt er bij mij niet meer in. En als je naar prijs per kilo puur vlees (dus niet bot) gaat kijken, dan betwijfel ik het of je echt veel meer duurder uit bent.

Ik laat de doos enkele keren vanaf een meter op de betonnen vloer in de garage vallen.
Ze breken dan per 2.....
Blijf het wel raar vinden dat er geen plastic tussen de ribs zit, op deze manier kunnen ze nooit los gevroren zijn. Verse ribs gaan in de doos en dan in de shock-vriezer....
Of de ribbels zijn ontdooid geweest, maar dan zouden ze wel erg lang buiten de vriezer gelegen hebben.

DanBras zei:
Ik heb het ook een keer gehad. Ben er meteen helemaal klaar mee.

Daarnaast ben ik veel meer tevreden met dikbevleeste ribbels en die dunne zooi komt er bij mij niet meer in. En als je naar prijs per kilo puur vlees (dus niet bot) gaat kijken, dan betwijfel ik het of je echt veel meer duurder uit bent.

Ik zit met dezelfde gedachte. als je van de blauwe doos ribs en de "duurdere" ribs (bijvoorbeeld Beefensteak) allebei 5 kilo neemt en dan na het bereiden de botjes van beide weegt heb je van de blauwe waarschijnlijk meer bot, wat dus uiteindeljk in een gelijke of hogere vleesprijzen resulteert. Maar dit is speculatie en wil het graag een keer testen

Ik heb dat ook een keer gehad, heb ze toen met een r*tklap op de vloer gegooid. Scheur in het vinyl.... Maar de ribs waren los. Mopperdemopper.

structor zei:
Dominique zei:
Ik heb dat ook een keer gehad, heb ze toen met een r*tklap op de vloer gegooid. Scheur in het vinyl.... Maar de ribs waren los. Mopperdemopper.
=)) sorry leedvermaak, ik zit hier te hikken ik zie dat zo voor me =))

Ceriel zei:
Emiel +1, sorry Dominique.... :D

Ja joh, ik moest er ook om lachen.... Toen ik uitgemopperd was. Echt weer een Dominique-actie.

Dominique zei:
Ja joh, ik moest er ook om lachen.... Toen ik uitgemopperd was. Echt weer een Dominique-actie.
Ik kan me dat nu ineens weer herinneren Dominique, maar ik was er toch snel klaar mee en aangezien we redelijk dichtbij M wonen heb ik meteen rechtsomkeer gemaakt.
8,5 kilo ribs vanaf 1 meter hoogte zo op de marmeren vloer knikkeren durfde ik toch eventjes niet aan.

Naast het niet goed kunnen verpakken zijn ze ook niet zo goed in de Nederlandse taal.

En buiten het feit dat ze al 3 maanden "oud" zijn

Ik gooi het hele pak in koud water en haal er dan af wat ik nodig heb en de rest weer in de vriezer.

RedFox zei:
Dominique zei:
Ik kan me dat nu ineens weer herinneren Dominique

8,5 kilo ribs vanaf 1 meter hoogte zo op de marmeren vloer knikkeren durfde ik toch eventjes niet aan.

Dat kan ik me voorstellen Geert, ik was ook blij dat het een apart kamertje was waar ik dit deed, en niet mijn keuken....

Ik heb het laatst ook gehad, alleen ik had ze buiten op de tegels laten stuiteren. Slecht van de Makro dat ze ze niet meer per stuk in een plastic zak verpakken.

Terug
Bovenaan Onderaan