Beef en Steak

12 minuten... vluggertje.

Sander72

BBQ Junkie
Beste BBQ-vrienden,

Eindelijk weer eens Pulled Pork op het programma! En hoewel ik hou van die heerlijke geur in de tuin heel de dag, is het vroege opstaan op zondag toch wel weer een dingetje...dapper het wekkertje gezet maar daar dus door heen geslapen net.

07:40 schrik ik wakker. Kudtzooij. Ik moet eruit. Snel! Ik schiet een broek en fleece aan en snel naar buiten. Kooltjes husselen boven de groene bak. Snel over gooien in emmertje. Vers houtskool onderin de basket, aftoppen met de kooltjes uit de emmer. Action Vlammenwerper erop. Gloeiende kern.

Ik druk gauw de koffiemachine en maler aan.

Gauw procureur uit de koelkast, plastic open knippen en droog deppen dat vlees. Grote pot Blues Hog gepakt en rijkelijk rubben. Aanduwen vlees keren in de braadslede en nog meer rub erop. Gauw naar buiten. Thermometer geeft 120 dus ik wacht nog heel even. Gaat best snel richting 150. Ik pak twee blokjes kersenhout, hop erop. Platesetter ertussen, rvs lekbak erop, rooster erop, gauw naar binnen voor de braadslede.

Vlees erop, deksel dicht. Margrietwiel en onderste schuif knijpen... 12 minuten.

Best netjes.

Ik type dit berichtje, zo even de temperatuur checken en genieten van de kersenrook onder het afdakje. Zo een bakkie maken en dan nog even op de bank... het huis slaapt nog.

Geniet van een fijne dag vrienden!

Goedemorgen Sander, mooi begin van de dag. Geniet er van!

Mooi geschreven en een goede tijd neergezet. Hier ook vroeg op voor oa Peppa Pig, ook varken maar dan net ff anders. Genietze vandaag!

Lekker bezig 😄👍🏻

Mooi begin van de dag.
Bakkie pleur erbij en nu rustig wakker worden.

Waarom nu pas in de rub en niet gisteren?

Mooi begin van de dag.
Bakkie pleur erbij en nu rustig wakker worden.

Waarom nu pas in de rub en niet gisteren?

Ik hou van structuur in de kruidenkorst.

@Sander72 wat leest dit toch weer lekker weg. En weet je waarom? Zoo herkenbaar.
En ondanks dit vluggertje ben je volle bak aan het genieten. Mooiste moment van de dag.
Geniet van je run kerel.

Om de zondag maar gelijk goed te starten, wat voor bier staat er op t menu?

Paar uitljes, waaronder de Raptor.
Maar ook klassiekere bieren zoals Melchior en Balthazar, dus we gaan wel zien wat de dag ons brengt!

Mooie zondagmorgen, fijne voortzetting en een lekkere hap straks als bonus.
Dat biertje dat komt vast nog wel wel!;)

Laatst bewerkt:
Dat is van start gaan en hardlopend de zondag in .. als dat maar goedkomt straks ;)

Voor zulk een vroege start doe ik de dag ervoor zoveel mogelijk al klaar.
De Q is dan enkel nog een lucifer aan de aanmaak blokjes en klaar🙂
Veel plezier aan de run PP.

Lekker bezig kerel. Ik proost mee op het leven. TOP

B1E0141D-D011-402C-B420-A69EF90B4782.jpeg

Proost Bram, da's een mooie witte!

• Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan