Beef en Steak

1 september valt laat dit jaar!

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.746
Ik was niet in staat om mee te doen met de international bacon day op 1 septenber omdat ik toen in het altijd mooie Nova Scotia zat.  >:( Daarom maak ik het nu maar, om toch nog een beetje mee te doen.

Terwijl ik nog in Canada zat heeft mevr. Nosmo twee stukken buikspek in de maple cure gezet en te rusten gelegd in de koelkast. Gisteren was het zover dat ze eruit mochten, dus heb ik ze afgespoeld en op een rekje laten drogen. Ik heb de hoeveelheid niet gemeten maar er zat weinig vocht in de zak.

Bijna vijf kilo spek klaar om te roken.
Baconday1.jpg


Op de WSM met z'n twee?n.
Baconday2.jpg


Ik ga ze roken op een 95C met hickory.
Baconday3.jpg


Nu een paar uurtjes wachten.
 
Mmmmmmmm, Bacon!
 
lekker hoor, je boft maar weer met mevr Nosmo  :)
 
Zo zie je maar, je hebt er een hoop lol van, van vrouwen...;)
 
ben benieuwd naar het resultaat!
 
Na drie en half uur in de smokert;

Baconday4.jpg


Baconday5.jpg


Het hele huis meurt naar de Bacon, heerlijk! ;)

 
Ik ga er reepjes en plakken van snijden, deze hoeveelheid is weer genoeg voorraad voor een paar maanden. Sinds ik zelf bacon maak, willen ze hier geen spek van de supermarkt meer(behalve voor pannekoeken, daar is dit te sterk van smaak voor).
 
Mevr. Nosmo en ik hebben net een verlaat ontbijtje op: gebakken eieren met lekker dik gesneden spek, heerlijk!
 
Had je niet zo'n mooie nieuwe sportieve fiets gekocht? Bij zo'n lifestyle past geen ontbijt met bacon hoor. Ik PM mijn adres wel even ;)
 
De nieuwe fiets was een groot succes had ik gehoord.
Misschien dat mevr. Nosmo er nu wel vanaf wil.
 
Wat heb je gehoord dan?
 
Nam aan dat ze van die fiets was gevallen, waardoor jij verlopig korte klussen wilt
 
Ze is van haar eigen nieuwe fieps gevallen, op die van mij past ze niet zo goed.;)

Maar ze is inderdaad defect geraakt door de val.:o Ik zal haar wat extra spek voeren om weer wat aan te sterken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan