Beef en Steak

1 appel

Arie de Knaller

Stoker
Laatst konden we bij iemand met veel te veel bomen appels halen, dus daar heb ik er maar één van gemaakt.

signal-2022-10-02-194606_002.jpeg

signal-2022-10-02-194606_003.jpeg

Als je nu denkt "nou nou, de barbecue aan voor 1 appel?" dan heb je gelijk. Het plan was vandaag dan ook heel anders. Behalve appels hadden we ook kweeperen gekregen. Normaliter doen we die in de oven (volgens het volgende recept: https://www.kweepeer.nl/recepten/gekonfijte-kweepeerschijfjes-uit-oven/ ) en dat is echt fantastisch. Ik wilde kijken of ik dat ook op de barbecue kon doen. Dus: barbecue (Weber 47 compact) opgesteld voor indirect, wat Ecobrasa's er op (fijne starter hebben die overigens, voor het eerst gebruikt, nu al fan) en wachten maar. Na wat problemen met de temperatuur uiteindelijk toch mooi stabiel gekregen (er stond behoorlijk wat wind, dat maakt niet makkelijker), maar het ging helemaal niet zoals in de oven. Uiteindelijk maar in een ovenschaal gedaan en in de oven gegaard (staan nu af te koelen). Voortaan gaan die dus gewoon weer in de oven.

Maar ja, barbecue stond toch aan en dat ding was nog best warm, dus daarom: 1 appel.

Geen probleem toch? Ik durf gerust de BGE aan te steken voor 1 worst. Die dan als lunch dient

Niet druk maken over een appel on Q.
Wat h3b je met de rest gedaan.

waarom ook niet! Een appel is ook lekker van de bbq. :)

Terug
Bovenaan Onderaan