BasBQ
Beef en Steak

Ook broodbeleg..

 
 
 
 

Abraham

Pitmaster
Berichten
919
Geïnspireerd door Bert heb ik zaterdagavond ook een poging gewaagd.
Van de slager in de supermarkt het dikke stuk van een "boemerang" (was nieuw voor mij) gekregen.
Heel mooi, ruim een kilo..
ddd4ede1.jpg


"Vlinderen" blijkt iets waar ik nog geruime tijd op zal moeten oefenen..
Verder een mengseltje gemaakt van grove mosterd en appelstroop
ef0b58a1.jpg


De binnenkant dik met dit mengsel ingesmeerd en daarna een restje van Jamie Oliver's Heet en Geurig Rub (http://www.smulweb.nl/recepten/1355586/Heet-en-geurig-mengsel) er over gestrooid.
Dichtgevouwen, opgebonden -moet ik ook veel meer op oefenen- en aan de buitenkant ook ingesmeerd en bestrooid.
c35279cc.jpg


Daarna een paar uurtjes kalmeren in de koelkast.
665413e6.jpg


Het was een prachtige avond zaterdag, maar toen tegen 22:00 de ketel warm was en een eerste rookpluim ontstond vroegen de buren zich toch wel af of alles wel goed met me was... Rustig indirect, bij zo'n 120C boven een lekbak met warm water laten liggen. Toen tegen 01:00 de eerste spetters vielen was hij op 62 C en mocht er af.
Hij rook heerlijk maar heeft toch untouched af mogen koelen.
35c202f0.jpg


's-Morgens rook heel de keuken heerlijk (vond ik.. echtvriendin had helaas een andere mening).
En hij smaakte ook helemaal top.
195b303f.jpg


Moest alleen een beetje zout toevoegen, dat zat nauwelijks in mijn rub.
Enne... hij is al op!



 
Mooi werk Abraham, dat opbinden gaat je best goed af. En van dat vlinderen proef je niks ;).
 
Mooie plaatjes, en inderdaad dat vlinderen is voor verbetering vatbaar ;) Maar het ziet er lekker uit hoor!!
 
Hij ziet er prima uit. Is toch gewoon leuk je eigen broodbeleg maken.
Het smaakt beter
Je weet wat erin zit
En je bent veel voordeliger uit
Het houd je van de straat
Je ziet voldoende goede redenen.
Als je het opbinden lastig vind. Je kunt het vlees oprollen en er dan een paar metalen satepennen doorsteken. Dan blijft het in model en kun je het makkelijker opbinden.
Trek je daarna de pennen eruit en voila.
Bij het opbinden begin je met de touwtjes die in de lengte lopen. Daarna in het midden beginnen  en om en om naar de buitenkanten werken. Hierdoor wordt het vlees overal even dik en gaart het gelijkmatiger.
Btw die van jou zag er best goed opgebonden uit
 
Bedankt Bert. Goede tip voor de volgende!
 
Terug
Bovenaan Onderaan