BasBQ
Beef en Steak

INKBIRD smoker controller 027BW problemen

anketje85

Sprokkelaar
Berichten
29
Hoi, vandaag voor het eerst mijn smoker controller geprobeerd op mijn kamado, ingesteld op 120. In eerste instantie bleef de temperatuur op ongeveer 135 graden staan en na een paar uur liep het uiteindelijk op tot 159. Ik had de margrietschijf nog op een klein kiertje.
Heeft iemand tips wat ik anders moet doen of wat ik verkeerd doe?
 
Mijn ervaring is dat de temperatuur nog oploopt nadat de ingestelde temperatuur bereikt is. De controller blijft eigenlijk te lang iets te veel / te krachtig lucht inblazen. Ook als de temperatuur bereikt is geeft hij nog iets lucht af. In de winter had ik dit ook maar ik kan me voorstellen dat bij hogere buitentemperaturen dit effect versterkt wordt.

Zelf stel ik de gewenste temperatuur lager in. Met een kamado kan je eenvoudiger stijgen in temperatuur dan dalen. Je geeft aan 135 ipv 120. Probeer dan bijvoorbeeld de volgende keer 105 en bekijk wat het effect dan is.
 
Ik heb de versie met de rubber slang.
Maar mijn ervaring :
Maat en type bbq goed instellen.
Onder alles dicht. Echt dicht.
En boven verder knijpen.
Als hij bijna of niet draait en de temperatuur loopt op heb je valse trek.
Wel eens wat valse trek gehad door de stilstaande ventilator.
Ook pauzeren als je de dome opend en niet te snel weer aan. Dit was bij mij de oplossing.

Mbt de app ook wat zitten pielen in het begin maar sinds ik deze heb
6909b5ad939720e100367262b52981bb.jpg
veeeeel beter.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Helemaal eens met bovenstaande.
Ik gebruik de inkbird al een tijdje.
Natuurlijke trek door stilstaande ventilator is meestal het probleem.
Probeer uw top te regelen zodat de ventilator moet blijven draaien.
Als de ventilator lang op 0 staat is uw top te ver open.
 
De ventilator heeft wel meer dan een uur stil gestaan en toch werd het 20 graden warmer. de onderste schuif zit tegen de adapter van de INKBIRD aan maar sluit niet fantastisch aan, er ontsnapt ook wat rook langs de onderste schuif. Is dit op te lossen met aluminiumfolie ofzo?
 
Ja zeker.
Maar zoals @Ghost zegt boven zo dicht als kan.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
De ventilator heeft wel meer dan een uur stil gestaan en toch werd het 20 graden warmer. de onderste schuif zit tegen de adapter van de INKBIRD aan maar sluit niet fantastisch aan, er ontsnapt ook wat rook langs de onderste schuif. Is dit op te lossen met aluminiumfolie ofzo?
Heb je een foto van de aansluiting?
 
Veel te veel valse lucht op deze manier. Dan schiet je temperatuur wel omhoog en hoeft je fan niet aan te slaan door de natuurlijke trek.
Palletje weg zien te laten vallen in de adapterplaat van de inkbird of afplakken met tape dat tegen hitte kant.

Ik ben benieuwd waar het palletje zit als er geen inkbird op zit en volledig gesloten is?
Kan je niet het achterste plaatje helemaal dichtschuiven en daar op de inkbird adapter plaatsen? Daarna de dichte schuif er tegenaan. Zo doe ik het met m'n grizzly.
 
Dat kleine pinnetje voor de klep te schuiven zit in de weg. Ik zou in het plaatje van de inkbird met een slijpschijfje een inkeping maken zodat je verder kunt dicht schuiven. Dat zal alweer wat verschil maken.

Geen ervaring met die inkbird verder. Ik gebruik een ander merk.
 
Ik heb de bbq weer aan staan inmiddels en de margrietschijf helemaal dicht gedaan toen mijn aanmaakblokje uit was en tot nu toe al 45 minuten perfect op temperatuur. Die 2 kleine openingen in de schuif kunnen niet dicht, ook niet zonder INKBIRD. De blazer gaat nu steeds even aan en uit en het probleem waar ik gisteren tegenaan liep lijkt verholpen te zijn door de margrietschijf volledig te sluiten.
Allemaal bedankt voor het meedenken
 
Aluminium tape kopen een gaten afplakken.
In een doe het zelf gaan zoeken bij isolatie materiaal.
Dat is redelijk bestand tegen hogere temperaturen.
Ook makkelijk verwijderbaar na gebruik.
 
Ik weet niet of dat ideaal is als de margrietschijf dicht is. Is er zo wel een goede doorstroming van de rook?
 
De rook kan er beneden wel uit door die 2 gaatjes in de schuif. Ik zal volgende keer ook kijken als de magrietschijf een paar millimeter open staat hoe het dan gaat. Vanavond een super stabiele (lege) sessie zoals het hoort
 
Welk merk kamado heb je?
Schuif moet toch helemaal dicht kunnen?
Ook om de bbq goed uit te krijgen?
Mogelijk zit er iets verkeerd gemonteerd?
Eens met @Free_ltd je wilt het liefst een luchtstroom hebben door je kamado en boven eruit.
Je bent iig dichtbij een oplossing.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Een beetje materiaal weg vijlen zodat het pennetje verder kan en de gleufjes dicht zijn.
 
Welk merk kamado heb je?
Schuif moet toch helemaal dicht kunnen?
Ook om de bbq goed uit te krijgen?
Mogelijk zit er iets verkeerd gemonteerd?
Eens met @Free_ltd je wilt het liefst een luchtstroom hebben door je kamado en boven eruit.
Je bent iig dichtbij een oplossing.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Het is een grill guru large, de schuif zat zo toen ik hen kreeg. Mijn ouders hebben precies hetzelfde met hun grill guru. Het lijkt dus zo te horen. Het doven gaat trouwens prima ondanks die 2 kleine openingen
 
Het is een grill guru large, de schuif zat zo toen ik hen kreeg. Mijn ouders hebben precies hetzelfde met hun grill guru. Het lijkt dus zo te horen. Het doven gaat trouwens prima ondanks die 2 kleine openingen
Je kan het ook bij de GG`s melden? misschien hebben zij een oplossing. Sowieso worden ze blij van feedback. Zeker als je al een tevreden gebruiker bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan