BasBQ
Beef en Steak

Getrokken varken bewaren

MarcH

Kooltjesharker
Berichten
150
Beste allen,

Ik hoop dat jullie een lekkere, smaakvolle vrije dag hebben!
Ik ben vandaag eindelijk mijn eerste PP aan het maken! Op mijn nieuwe, tweedehands WSM 47. Gaat heerlijk allemaal. Eerste deel ging best snel, maar eenmaal rond de 67 begon de stall. Toen eenmaal de bark vast zat, heb ik de stukken ingepakt en terug gelegd. Het hele verslag volgt snel! Maar alvast een vraagje: ik hou zeker over. Dat deel geef ik weg of vries ik in. Maar nu denk ik dat ik dat deel zonder saus en vocht invries, toch? Of trekken jullie de pork, vocht, smaak en saus erbij en dan invriezen? Even voor de zekerheid vast. Alvast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk
cae20a62e4e6ee1cafc141c06d846578.jpg
 
Lekker bezig Marc op je WSMšŸ˜‹

Wat ik altijd doe als ik mijn PP invries is het volgende. Ik laat alles goed afkoelen en doe dan alles in porties in het vacuĆ¼m, als ik dan een broodje PP wil maken haal ik een portie uit de diepvries en zet een ketel met warm water op het fornuis en leg ik het zakje met PP in het water en laat het zo opwarmen.
 
He Sticky, dank voor je snelle antwoord. Maar is dat dan vlees en saus enzo, of alleen het "droge" vlees, wat je krijgt na het pullen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk
 
Maar is dat dan vlees en saus enzo, of alleen het "droge" vlees, wat je krijgt na het pullen?

Das het vlees + de saus

460B8DEB-4333-40AB-ABEB-FE7EFC9061E0.jpeg


Ik doe het gepullede vlees in bakken en daar doe ik dan de saus over na smaak en vanuit daar verdeel ik alles in porties en vries ik het in.

50571B9F-CF79-41BD-A189-563E1A72D237.jpeg


Zo heb je altijd een voorraad in je vriezer voor een smakelijke broodje Pulledpork šŸ˜‹
 
Top! Bedankt voor de uitgebreide info! En hoewel ik wel een vacuĆ¼meerder heb, heeft die z'n beste tijd wel gehad. Hij vacuĆ¼meert maar half. Niet alle lucht gaat eruit. Maar goed, stel ik gebruik gewoon ziplocks voor in de vriezer, zou je ze dan ook gewoon met saus en al invriezen?


Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk
 
Dat is in principe geen probleem. Dat kan met saus. Zorg wel dat je zoveel mogelijk lucht uit de ziplock zak perst.

Gevacumeerd eten kan je natuurlijk ook langer bewaren dan producten in een ziplockzak.
 
Is waar. Binnenkort komt er een nieuwe vacuĆ¼m unit! Maar zal nu de ziplock techniek even toepassen. In ieder geval bedankt voor de reacties! De PP was heerlijk, er is ruimte voor verbetering wmb en ik zal spoedig het verslag posten in de Low and Slow afdeling!
c678887e79f1efcfe79e789482745e6d.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan