BasBQ
Beef en Steak

Gehakt kebab fail!

 
 

Mark b

Stoker
Berichten
396
Na een filmpje op YouTube gezien te hebben van een mooie kebab aan de rotisserie vol goede moed aan de gang gegaan.
Het gehakt met Turkse kruiden gemixt en de diverse andere zaken zoals ui en paprika
Bij de Turk een grote ui gehaakt om t geheel zoals in het filmpje mooi op te sluiten.
Bastard op 180 graden en t geheel kon er in,na tien min begon het wat te sissen en dacht dat het wat vet was maar helaas,het was het gehakt wat in de hete lekbak lag.
Na een paar slokken bier en wat gevloek de plancha gepakt om het daar op te rullen.
Maar helaas,ook de roti pannenkoeken waren geen goed idee,scheurde onmiddellijk dus werd een mes en vork dingetje.
Het gaat dus helaas niet altijd zoals je het bedacht hebt😢
67f0b90c-df08-4b99-8493-bc1a8d826426.jpeg
IMG_5864.jpeg
IMG_5866.jpeg
IMG_5867.jpeg
 
Rauw gehakt aan een spit gaat inderdaad niet. Zakt door eigen gewicht er door heen .
Probeer het zo eens :
 
Rauw gehakt aan een spit gaat inderdaad niet. Zakt door eigen gewicht er door heen .
Probeer het zo eens :
Die zag ik naderhand ja.
T filmpje wat ik zag was van een Duitser en die deed t toch echt zo aan t spit.
T zal mijn eeuwige geluk zijn denk.
Volgende x idd op die manier proberen
 
Die zag ik naderhand ja.
T filmpje wat ik zag was van een Duitser en die deed t toch echt zo aan t spit.
T zal mijn eeuwige geluk zijn denk.
Volgende x idd op die manier proberen
Heeft hij hem misschien laten opstijven in de vriezer (half bevroren) dan aan het spit op hoge temp zodat er snel een bark op komt voordat de kern ontdooid is .
 
Jammer dat het mislukt is.

Ik denk dat je met de tips van @Rdj een heel eind moet komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Mislukkingen horen erbij, en daardoor leert men het meeste. En dankzij het forum en je bijdrage kan je je ervaring en leerpunten mooi delen!
Ik hoop dat het evengoed nog gesmaakt heeft, wat dat is uiteindelijk het belangrijkste!!
 
Wellicht blijft het wel hangen als je die uien niet gebruikt en dan die puntige dingen dichter naar elkaar toe schuift.
Dan blijft het gehakt denk ik wel hangen in die ijzeren spiesunits.
 
Wellicht blijft het wel hangen als je die uien niet gebruikt en dan die puntige dingen dichter naar elkaar toe schuift.
Dan blijft het gehakt denk ik wel hangen in die ijzeren spiesunits.
Nee dat is gewoon te zwaar. Max een cm of 3, 4 alla kofte. Of met spek omwikkelen 😜.
 
Het geheim ligt volgens mij in het kneden en op laten stijven in de koelkast, hetzelfde wat je met worst doet.
Goed koud!!! kneden tot je gehakt vleesdeeg wordt, dat duurt zo'n 5 minuten, je ziet dan ook geen losse stukjes vlees meer en het deeg kleeft
dan vormen (in plastic folie) en in de koelkast enkele uren tot 1 nacht op laten stijven), dan aan het spies, en neem de tip van @Barbeknoei over de klemmen ten harte.
Dat filmpje van Roel vind ik nou niet zo, hij laat met het insteken alle kostbare vocht en smaak weglopen, zo krijg je een rulle gehaktstaaf lijkt mij.
Als je goed koud mengt krijg je heel sappig en stevig gehakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan