BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken van cellenbetonblokken

Klidrzooi

Sprokkelaar
Berichten
32
Hallo iedereen!

Zoals zo vele ben ik een buitenkeuken aan het bouwen! Maar ipv hout of ijzer maak ik hem van cellenbeton! Het is nog niet helemaal af maar de basis staat er! Dinsdag woensdag word het tijd om te gaan lijmen en dan zo snel als kan stucen en tegelen! Zit een hoop tijds in! Helaas ook weinig info over te krijgen dus moest gewoon beginnen! Staat allemaal los op elkaar dus hoop dat het er met lijmen nog strakker uit ziet! Al ben ik niet ontevreden 😅

1000011929.jpg


1000011459.jpg


1000011458.jpg


1000011578.jpg


1000011622.jpg


1000011930.jpg


1000011577.jpg


1000011576.jpg
 
Mooi idee, zag van de praxis wel eens ene voorbeeld filmpje.
 
Super leuk idee! Is er geen kans op scheuren op de gele lijnen als je er iets (zwaars) opzet?

Het lijkt nl dat de buitenste tegel enkel rode lijn, contragewicht geeft aan de zijkant ?

Zou nl zonde zijn maar ik heb geen bouwkunde gestudeerd dus tis meer iets wat mij opviel.

Verder succes met dit leuke project !

IMG_8764.jpeg
 
ps. de laatste foto staan er twee staand. Kun je je blokken dan niet beter in ipv in de lengte in de breedte plaatsen op de horizontale stukken?
dan worden ze ondersteunt door de 3 verticale blokken... Ik blijf je eindresultaat lig volgen.

Het is volgens mij voordeliger dan maken met hout (# aanname) en ziet er lekker robuust uit en bbq waardig uit
 
ps. de laatste foto staan er twee staand. Kun je je blokken dan niet beter in ipv in de lengte in de breedte plaatsen op de horizontale stukken?
dan worden ze ondersteunt door de 3 verticale blokken... Ik blijf je eindresultaat lig volgen.

Het is volgens mij voordeliger dan maken met hout (# aanname) en ziet er lekker robuust uit en bbq waardig uit
Over je vragen ...ik heb geen idee! Hahaha de tijd zal het leren! Ik heb alles ondersteunt met metalen T profielen. Ik denk dat het mee gaat vallen...en in principe komt er geen zwaar gewicht op. Weet niet precies wat een pulled pork weegt🤣. Rechterkant komen de eventuele grillen of stenen die warm in de bbq zaten en links bereiden van eten. ik denk dat het wel prima moet zijn. Maar bedankt voor het mee denken.
 
Leuk project wat ik graag ga volgen :)

Weet niet of je deze blogpost al gevonden had, maar ier kun je ook wat tips vinden:
Dank je, ja had ik gevonden! Had ook een bericht gestuurd met vragen maar helaas geen reactie gehad! Maar van proberen kun je leren 😅 jammer dat het weer niet altijd mee zit in deze periode! Had zo lekker geweest als ik hem ook gewoon lekker af kan maken "in 1keer" ipv hopen dat het droog blijft!
 
Ben benieuwd naar je getegelde versie ^^
 
Eind resultaat! Voeg en kit moeten nog even drogen en dan (hopelijk) woensdag de bastard erop! En testen natuurlijk!

1000012682.jpg
 
Gaaf hoor! Was zelf ook wat inspiratie aan het opdoen voor een (goedkope) buitenkeuken en kwam uit op betonnen U elementen. Ik heb echter geen overkapping. Ga je die ook nog maken of doe je zonder?
 
Terug
Bovenaan Onderaan