BasBQ
Beef en Steak

Brisket hoeveel voor 8 personen?

 

Xplosiv

Stoker
Berichten
297
Aangezien ik de een na laatste persoon in onze vrienden voetbalpoule niet meer kan inhalen, verzorg ik de jaarlijkse BBQ.

Nu wil ik graag een Brisket maken, de kosten worden verdeeld dus dan is een brisket weer wat goedkoper.

Nu vraag ik me af hoeveel kilo moet ik hebben voor ongeveer 8 personen. Ik maak er nog wat side dishes bij.
En op hoelang de bereiding ongeveer duurt. Ik heb al 14 a 16 uur gehoord.
 
Voor het vlees moet je rekening houden met eventueel bijsnijden, niet eetbare botjes en gewicht verlies tijdens bereiding.
Ik schat zelf altijd in op 75 % gewicht na bereiding.
Volledige maaltijd schat ik altijd rond de 700 gram per persoon.
Stukje brood en wat kleine hapjes niet meegerekend.
Hier altijd overschot.
 
Laatst bewerkt:
Je zal weinig last hebben van niet eetbare botjes bij je brisket. Anders zou ik toch een onderzoek starten naar de herkomst van je vlees 😛
 
Voor het vlees moet je rekening houden met eventueel bijsnijden, niet eetbare botjes en gewicht verlies tijdens bereiding.
Ik schat zelf altijd in op 75 % gewicht na bereiding.
Volledige maaltijd schat ik altijd rond de 700 gram per persoon.
Stukje brood en wat kleine hapjes niet meegerekend.
Hier altijd overschot.
700 gram p.p is een royaal portie, maar better iets teveel dan veels te weinig. :) Als er over is is de diepvries geduldig.
 
Ik zou uitgaan van 300 / 400 gr per persoon, zeker als je er wat bijgerechten bij hebt.
Maar houdt er wel rekening mee dat de brisket veel vocht / vet verliest, dus bij aankoop 500gr pp.
 
In de 700 gram zitten ook de groenten, aardappelen en of pasta.
In onze vriendengroep en familie zitten veel grote eters.
 
Een normaal mens eet tussen de 150 en 250 gram vlees. Bij de volledige maaltijd De grote opscheppers kunnen wel 500 gram wegzetten. Maar die eten veelal weinig bijgerechten.
Maar wil je een whole packer of alleen de flat of point?
Neem wel een grainfed rund, Hollandse runderen zijn niet geschikt voor een (Texas style) Brisket bereiding.
Als je een whole packer neemt hou je denk ik nog wel wat over, zeker met bijgerechten.
Ik zou voor de texas crutch methode gaan? Inpakken in alu folie. Zie link, daar staat ook in stappen de bereiding bij.

Onderwerp 'Injectie: Brisket / rundvlees Injectievloeistof' https://www.bbqgenootschap.nl/threads/injectie-brisket-rundvlees-injectievloeistof.30127/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan