BasBQ
Beef en Steak

BBQ trolley (IKEA hack)

LegeBoekenkast

Sprokkelaar
Berichten
25
Aangezien m’n berging inmiddels vol stond met plastic boxen met BBQ tools, accessoires en materiaal, was ik op zoek naar een oplossing. Een mooie buitenkeuken is niet echt een optie aangezien ik beperkte ruimte heb.

Ik zocht naar een oplossing om m’n tools te kunnen opbergen en tegelijkertijd wat werkruimte te creëren. Een goedkope gereedschapswagen zou een oplossing kunnen zijn. Maar de lades zijn vaak te laag en de kwaliteit is vaak slecht of het wordt heel erg duur.

Uiteindelijk kwam ik uit bij de IKEA BROR werkbank met lades. Het enige probleem was dat die niet verrijdbaar is. Dus heb ik er wielen onder gemaakt.

Nu kan ik m’n kar gewoon naar buiten rijden zodat ik alles bij de hand heb. En heb ik wat werkruimte voor het de voorbereiding.

We zijn erg blij met deze oplossing. En ik heb zelfs nog wat ruimte over in de lades…..

IMG_0118.jpeg


IMG_0119.jpeg


IMG_0120.jpeg


33CBCAB5-1A28-4DDD-B14E-7495F3ACD3F7.jpeg


IMG_0128.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hele slimme oplossing!

Zou je wel als tip willen geven om de zwaardere dingen onderin moet leggen.
Zou je dat bovenin doen heb je meer kant op omvallen zodra die lade opengaat.
 
Hele slimme oplossing!

Zou je wel als tip willen geven om de zwaardere dingen onderin moet leggen.
Zou je dat bovenin doen heb je meer kant op omvallen zodra die lade opengaat.
Ja de skillets en andere zware voorwerpen liggen onderin, dus dat komt goed. Echter komen de lades maar voor 80% uit de kast. Dus zelfs als ik op de bovenste lade ga hangen valt hij niet om.
 
Ziet er stevig en solide uit. Goede aanwinst. Waar heb je de wieltjes vandaan, ook IKEA??
Heb namelijk het zelfde ruimte probleem in mijn tuin.
 
Ziet er stevig en solide uit. Goede aanwinst. Waar heb je de wieltjes vandaan, ook IKEA??
Heb namelijk het zelfde ruimte probleem in mijn tuin.
Die wieltjes komen van de Hornbach: https://www.hornbach.nl/p/tarrox-zwenkwiel-rubber-o-50-mm-met-haakse-plaat/6644750/ Het enige nadeel is dat ze de wielen niet hebben met een rem, maar in gebruik heb ik er eigenlijk geen last van. De kast is vrij zwaar beladen en gaat rolt niet zomaar weg.

De afmetingen zijn echt perfect voor montage aan de poten van de werkbank. Het geheel is super stabiel en ik moet zeggen dat ik positief verrast was over de kwaliteit en stevigheid van de BROR.

Het blad blijkt de perfecte afmetingen te hebben voor een van onze kunststof snijplanken. Dus heb direct maar een houten snijplank op maat gezaagd voor ernaast.

IMG_0128.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Die wieltjes komen van de Hornbach: https://www.hornbach.nl/p/tarrox-zwenkwiel-rubber-o-50-mm-met-haakse-plaat/6644750/ Het enige nadeel is dat ze de wielen niet hebben met een rem, maar in gebruik heb ik er eigenlijk geen last van. De kast is vrij zwaar beladen en gaat rolt niet zomaar weg.

De afmetingen zijn echt perfect voor montage aan de poten van de werkbank. Het geheel is super stabiel en ik moet zeggen dat ik positief verrast was over de kwaliteit en stevigheid van de BROR.

Het blad blijkt de perfecte afmetingen te hebben voor een van onze kunststof snijplanken. Dus heb direct maar een houten snijplank op maat gezaagd voor ernaast.

Bekijk bijlage 65317
Mooi spulletje, ik denk dat ik binnen kort een bezoekje ga brengen aan de IKEA. :D
 
Hoor je veel rammelende geluiden als je gaat rijden? Ziet er verder echt wel netjes uit
 
Hoor je veel rammelende geluiden als je gaat rijden? Ziet er verder echt wel netjes uit
Niet van de kast zelf. Die is vrij solide. Het enige dat rammelt zijn de BBQ tools die aan de zijkant aan de haakjes hangen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan