BasBQ
Beef en Steak

Zuurvlees

Johan86

Sprokkelaar
Berichten
32
Op oudjaarsdag zuurvlees gemaakt op de Q.
Dag ervoor 2kg riblappen in de marinade van azijn, water, laurierblad en kruidnagel gezet.
Op oudjaarsdag de riblappen eerst ruim 2 uur gerookt met twee blokjes hickory.
Daarna de DO op laten warmen en uien aangebakken.
Vervolgens appelstroop, suiker, de marinade en het vlees erbij en 2.5 uur laten stoven. Op het einde peperkoek erbij om te binden.
Resultaat was erg lekker, rooksmaak was goed aanwezig maar niet overheersend.
Gegeten met friet uit de air fryer.

20211231_111548.jpg


20211231_134700.jpg


20211231_172907.jpg


20211231_181238.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie variatie op Zoervleisj. Had ik best eens een hapje van willen proeven. 😋
Vraegske, had je er ook een (donker gekleurd) bier bij gedaan ?
 
Pannetje lekker gevuld
Frietjes erbij en klaar
 
Bedankt. Er zat geen donker bier in, we hebben een peuter die mee eet en dan doen we het zonder.
 
Ziet er heerlijk uit 👌🏻
 
Wauw, dat ziet er lekker uit, zeg. Inspireert om ook weer eens met de DO aan de slag te gaan. Bedankt voor het delen.
 
Dat is nog eens een heerlijke pot vol
 
Bedankt. Het is een 4.5qt. Twijfelde nog tussen deze en 6qt maar deze is groot genoeg. Met zijn vijven en de dag erop met zijn drieën van gegeten, en nog (te) ruime porties. Maar meer gasten mag niet dus je moet wat ;)
 
Ziet er heerlijk uit.
 
Lekker zo uit de DO! Wat een feestje
 
Lekker man. Gaat zeker op het lijstje!
 
Altijd heerlijk dit vlees ik noem het altijd draadjesvlees. Het heeft zoveel verschillende benamingen.
 
Ik heb het zondag voor de eerste keer gegeten bij mijn zwager. Lekker maar ik vond het erg zoet.
 
Altijd heerlijk dit vlees ik noem het altijd draadjesvlees. Het heeft zoveel verschillende benamingen.
Zuurvlees is zuurvlees, maar niet draadjes vlees ;-) Maar als je het maar lang genoeg laat smoren worden het vanzelf wel draadjes 🤪
Net zoals zuurvlees met bier, dat is geen zuurvlees meer maar stoofvlees.. In Belgie en begrip en heel erg lekker. Net zoals zuurvlees.. De ene wil het zoet de andere zuur.. Mijn smaak zit er tussen in...

Blefke
 
Mooie pot eten zo man. Ziet er heerlijk uit. En idd je vlees eerst roken is zalig. Geeft mooi die extra BBQ touch aan je gerecht.

Er zat geen donker bier in, we hebben een peuter die mee eet en dan doen we het zonder.
Ik meen dat alcohol bij 78gr verdampt. En dat na 2 a 3u sudderen nog maar 5% van de toegevoegde hoeveelheid alcohol over gebleven is. Het schijnt echter nooit volledig uit te kunnen gaan. Ik gebruik eigenlijk altijd bier in mijn stoofpotjes. En als ik ga stoven is dat altijd voor vele uren. Soms wel een hele dag. De kids bij ons eten er altijd graag van mee. Met sterke drank kijk ik wel uit. Dat gebruik ik niet als de kindjes mee eten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan