BasBQ
Beef en Steak

Work from home ribbetjes

 
 

Kyrti

Stoker
Berichten
478
Van het weekend kwam er familie van mijn vriendin op bezoek en omdat ze hier nog nooit geweest zijn hadden ze een housewarming gift meegenomen: een doos dikbevleesde spareribs van 5.6kg. Dat is nog eens een goede binnenkomer!


IMG-20220313-WA0001.jpeg


Aangezien wij een redelijk kleine vriezer hebben (waar al een procureur van 2.6kg en een flinke bavette in liggen) moest ik hier maar snel mee aan de slag, want we kunnen het brood niet meer kwijt 😂.

Aldus gisterochtend vroeg 2 ribben losgewrikt uit het pakket en te ontdooien gelegd. Ff werken en dan eerst nog langs de tandarts en het lokale stemkantoor😅

IMG_20220316_122741.jpg


Bij thuiskomst rond 12 uur gelijk de fik in het rode Ei gezet en de ribbetjes geprept. Dit keer voor de Louisiana Cajun rub van Not Just BBQ gegaan.


IMG_20220316_125833.jpg

Prima rub, beetje spicey!

IMG_20220316_124428.jpg

Ribben op het ei gegooid en terug aan het werk. Temperatuur mooi op 110 graden vast weten te zetten.

IMG_20220316_155420.jpg


Na 3 uur tijd om in te pakken, dus maar gedaan he! Ingepakt met wat boter, een beetje honing en een scheutje appelazijn. Niet persee smaken die erg bij de rub passen, maar we hadden geen boodschappen gedaan dus gewerkt met wat ik had.

Na 2 uur uitgepakt en een half uurtje terug gelegd. Na 10 minuten een laagje sweet baby rays eroverheen gekwast.

IMG_20220316_190453.jpg

Het eindresultaat was weer verrukkelijk. Heerlijk malse ribs met gigantisch veel smaak!

Prachtig maaltje zo op de woensdag maar helaas, de vriezer is nog lang niet leeg 😅😂
 
Thuiswerken kan zo fijn zijn.
 
Dat is helemaal geen straf hoor, beetje thuis werken, beetje BBQen.
😋😋
 
Woensdag, thuiswerken en dan zelf gemaakte ribbels eten. Wat is leven toch mooi!
 
Dat ziet er enorm goed uit! Nog adviezen waar je een goede rib kunt bestellen? En is 3 uur altijd de standaard?

Wil het ook eens uitproberen
 
Dat ziet er enorm goed uit! Nog adviezen waar je een goede rib kunt bestellen? En is 3 uur altijd de standaard?

Wil het ook eens uitproberen
Ik bestel mijn vlees meestal bij bbquality.nl, en dan de dikbevleesde spareribs. Tijd is altijd een beetje afhankelijk van de hoeveelheid vlees op de ribs en je persoonlijke voorkeur (hoeveel bite je wil hebben). 3-2-1 heet de methode maar je zou ook 2 1 1 of 2 2 1 of 2 1 0.5 etc etc kunnen doen haha. Dat moet je voor jezelf adhv ervaring en voorkeur een beetje uitvogelen!
 
Dat is het mooie van thuiswerken. Gelijktijdig een mooie longrun doen.
Prima doordeweeksewoensdagmiddag ribbeltjes. 😋
 
Lekker!
 
mooie ribben hoor.
en wat je vriezer probleem betreft, ik weet wel een oplossing.......... lekker veel thuiswerken
 
Produktief dagje zo en op deze manier altijd succesvol.

Die makro ribben zijn mij tot nu toe ook altijd nog goed bevallen!
 
Produktief dagje zo en op deze manier altijd succesvol.

Die makro ribben zijn mij tot nu toe ook altijd nog goed bevallen!
Die van de makro vallen goed mee inderdaad!

Ik heb zelf geen pasjes voor die groothandels, maar altijd al eens heen willen gaan.
 
Bekende problemen mbt de vriezer. Probeer maar eens een heel zwijn er in te stouwen hahaha.
Ribs zien er goed uit. Als je ze zelf maakt zijnze zo verschrikkelijk lekker. top
 
Terug
Bovenaan Onderaan