BasBQ
Beef en Steak

Wit breekbrood.

 
 
 
 

Mike v R

Forum Meubilair
Berichten
10.409
4C0D5B3D-85B7-4E54-9E8E-B4A5FAF6070D.jpeg


Ik heb voor het deeg een pak koopmans brooddeeg gebruikt.
Het deeg volgens beschrijving gemaakt.
Deze 20min laten rusten.
BroodDO002.jpg

Daarna deze nog een keer goed doorgeslagen en verdeeld in 14 stukken.En deze laten rijzen in de DO,die ik heb in gesmeerd met boter.
BroodDO003.jpg

Na een 1uur rijzen ziet het er zo uit,en is het klaar om te bakken.
BroodDO004.jpg

Ik heb 25 briketten gebruikt,7 onder en 18 op de deksel aan de rand.
BroodDO006.jpg

BroodDO007.jpg

Na 40min,is het breekbrood klaar.
BroodDO008.jpg


Eet smakelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi broodje! Het wordt toch een keer tijd voor een grotere Dutch Oven!
 
Bedankt voor het recept, dit wordt het eerste wat ik ga maken in een DO.
 
Ik had het een uur gedaan en toen kon je er een gat in iemands kop mee slaan  :D
40 min is dus zat!
 
Ik zit meestal tussen de 35 a 40min.

Kobold zei:
Ik had het een uur gedaan en toen kon je er een gat in iemands kop mee slaan  :D
40 min is dus zat!
 
Ik heb nu 2x geprobeerd zo'n breekbrood te maken, maar beide keren wilde het deeg niet goed rijzen. Meel van de Lidl gebruikt, niet echt afgewogen en uit de vrije hand water toegevoegd (had op de camping geen weegschaal en maatbeker :()
Bij het rijzen namen de booletjes niet in volume toe en bij het bakken ook niet. Losse balletjes bleven dus los en werden losse broodjes. Behoorlijk hard en behoorlijk vast van structuur.
 
Ziet er goed uit!
Toch maar eens kijken of ik ergens een leuke DO kan vinden...
 
@barbier, ik weet de instructies niet van zo'n pak, maar pas op met te heet water, gist gaat dood als je er te heet water bij doet.
 
Ik denk dat het toch maar eens tijd gaat worden voor een DO... Breekbrood, Chili, Stoofschotels. Zal een goede investering zijn denk ik.

Breekbrood ziet er overigens geweldig uit!
 
Ik weeg de stukken deeg wel af voor ze de DO in gaan, krijg je een mooier brood van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan