BasBQ
Beef en Steak

Winterse Ribeye

 

Rene94

Kooltjesharker
Berichten
170
Vanwege het weer van de afgelopen dagen vandaag eens thuis gewerkt. Ik dacht, laat ik daar maar eens gebruik van maken om de Q weer op te stoken! Toen de zon vanmiddag begon te schijnen hebben mijn vriendin en ik even een wandeling gemaakt waarbij we langs de lokale biologische slager kwamen: even spieken natuurlijk😏

Uiteindelijk 2 mooie Ribeye steaks meegenomen van zo'n 340 gram per stuk. Dat gewicht koos ik niet maar vroeg de slager om een bepaalde dikte voor me te snijden. Eerste keer ribeye voor mij dus dit was puur op gevoel. Aardig flinke jongens. Daardoor gekozen voor reverse sear. Rustig garen op 120 graden en daarna flink opstoken zonder hitteschild.
IMG_20210209_175019.jpg

Overigens de 2 steaks verschillend op smaak gebracht: eentje met peper en zout en de ander met Noskos the steak. Achteraf mocht er iets meer van de rub op, maar ik was bang dat het zou overheersen. Beide varianten erg lekker. Op onderstaande foto was de kern 47: tijd om de boel lekker op te stoken en de steaks warm te houden.
IMG_20210209_182553.jpg

De sear ging goed maar moest wel op de vlammen letten!
IMG_20210209_183017.jpg

Verder vrij basic gehouden: frietjes (3 soorten, vriezer weer leeg), een chimichurri, salade en een lekker koud biertje.
IMG_20210209_183553.jpg

IMG_20210209_183729.jpg


Buikje rond! Smaakte super en voor ons de perfecte garing. Dat smaakt naar meer. Tot op heden vindt mijn vriendin alles wat ik heb gemaakt verrukkelijk. Beter compliment is er niet (behalve misschien van je kids naar die heb ik niet😜😉)

Dank voor het lezen en fijne avond!
 
Lekker afsluiting van een wandeling zo

Wat een liefde haha
Ook eens caveman style proberen
 
Heerlijk zeg! Twee mooie stukken. Erg goed gegrild👌🏼Toch eigenlijk wel het lekkerste: goed vlees, high and fast😋
 
Netjes hoor. En als de baas in huis maar tevreden is hé 😅
 
Dat wordt iedere dag een wandeling langs de slager als je thuis werkt. Deze sessie is in ieder geval geslaagd.
 
Dat ziet er goed uit. Heel mooi cuisson. Zo lust ik ze ook graag. Ik zou maar eens vaker gaan wandelen met de vrouw als ik jou was
 
wauw, lekker man
heb je wel in de gaten dat je straks niets meer durft te bestellen in een restaurant?
 
Lekkere steaks. Gaan er bij mij vrijdag as op.
 
Ziet er heerlijk uit. Pilsje er bij. Perfect diner.
 
Terug
Bovenaan Onderaan