BasBQ
Beef en Steak

Winterbbq

 

Rene94

Kooltjesharker
Berichten
170
Gister een ontzettend gezellige avond gehad met wat vrienden. Omdat ik beloofd had om e.e.a. Klaar te maken ben ik vrijdag en zaterdag lekker druk geweest met voorbereidingen. Hoewel ik weinig bijzonders heb gemaakt waren de gasten reuze enthousiast!

Vrijdag al begonnen met de ribs. Roken en inpakken zodat ik ze zaterdag alleen nog maar hoefde op te warmen en lakken.
IMG_20201211_145712.jpg

Ook meteen een Coleslaw klaargemaakt en pickled red onions.
IMG_20201211_174239.jpg

IMG_20201211_193859.jpg
IMG_20201211_180521.jpg

Op de zaterdagochtend mocht de PP op de Q. Deze heb ik vrijdagavond geïnjecteerd en in de rub gezet.
IMG_20201211_200519.jpg

IMG_20201212_132254.jpg

Mijn thermometer, de CookPerfect, wilde niet verbinden met de App. Heel erg frustrerend. Gelukkig kwam ik een goedkope 'snelle' thermometer tegen in een BBQ gereedschap pakket die ik van mijn schoonouders heb gehad voor m'n verjaardag. Nooit verwacht die ooit te gebruiken maar toch prettig dat ik een thermometer had. De run verder iets meer op gevoel gedaan en de dome temp in de gaten gehouden.

Zaterdagochtend nog naar de AH omdat ik moink balls wilde maken. Was mijn eerste keer maar wat zijn die lekker zeg.. Vond iedereen overigens. Onderstaand een actiefoto. PP was bijna klaar dus tijd om de ribs er bij te leggen.
IMG-20201213-WA0006.jpg

Ook leuk: had het niet verwacht maar de gasten kwamen met een statafel zodat we mooi buiten konden staan. Gelukkig was het droog en viel de kou mee. Een vd gasten had glühwein mee, top!

Rond een uur of 10 toch naar binnen gegaan toen de smores klaar waren. Niet mijn ding maar de vrouwen vonden het zalig. De mannen hielden zich meer bezig met de restjes PP.
IMG_20201212_192443.jpg
IMG_20201212_184241.jpg
IMG_20201212_210931.jpg
IMG_20201212_220420.jpg

Geslaagde avond en iedereen vond alles zalig. Heb de hele avond door complimentjes gekregen. Blije gasten, daar doen we het voor!

Dank voor het lezen en plaatjes kijken😁😁
 
Mooi werk René, ziet er heel geslaagd uit!
 
Ziet er lekker en gezellig uit.
 
Jij hebt goed je best gedaan, ziet er allemaal goed uit.
 
Ik ben ook wel benieuwd, hoe doe je de ribs dan precies? Volledig gaar en dan gewoon opwarmen/aflakken de dag zelf of? En hoeveel tijd reken je dan de dag ervoor en de dag zelf? Ziet er lekker uit iig!
 
goed bezig geweest.
hele leuke reportage ook, de gezelligheid spat er van af.

had graag aangeschoven, want je heb allemaal hele lekkere gerechten gemaakt zeg.
 
Databus een gezellig, smakelijk, avondje geweest
 
Schreef je nou dat je weinig bijzonders had klaargemaakt? 😳
Wat doe je dan als je je uitslooft? 🤣
Ziet er allemaal super uit!
Snap dat je vrienden blij waren.
 
Dank allen voor jullie reacties! :)

@pizzabakker & @Jodam Ik heb vrijdag 2 uur gerookt en daarna ingepakt, zo'n uur en 45 minuten (gasten wilden echt fall of the bone). Daarna zsm uitpakken en weer de koelkast in in een braadslede met vershoudfolie erover. Zaterdag heb ik de ribs meteen uit de koelkast op de Q gelegd en 45 minuten opgewarmd. Na 15 minuten sausje erover gedaan en dit dus een half uurtje op laten warmen. Ze waren lekker maar mijn vorige waren ietsje beter. De gasten merken hier niks van aangezien zij nog nooit low&slow ribs van de bbq hebben geproefd.

In het kort: Je houdt gewoon de tijden aan hoe jij ze het lekkerst vind. Alleen na het inpakken meteen afkoelen. Ze zijn dan al gaar, dus de dag erna kwestie van aflakken en opwarmen. Max een uurtje zou ik zeggen op 100 - 120 graden.
 
Ziet er uit als een gezellige samenkomst met goede versnaperingen als begeleiding 👌🏻
Alleen krijg ik al rillingen over mijn rug als ik mij een laatste slokje uit de fles van schultenbrau herinner... Brrrrr 😂 Achja, het eten was iig dik voor elkaar!
 
Ziet er uit als een gezellige samenkomst met goede versnaperingen als begeleiding 👌🏻
Alleen krijg ik al rillingen over mijn rug als ik mij een laatste slokje uit de fles van schultenbrau herinner... Brrrrr 😂 Achja, het eten was iig dik voor elkaar!
Hahaha ik hoor het wel vaker over Schultenbrau inderdaad. Ik heb zo'n 4 jaar tegenover de Aldi gewoond en uit gemak steeds Schultebbrau gekocht. Ik proef geen verschil meer met de A merken maar vraag altijd aan de gasten of ze het lekker vinden. Mijn vrienden drinken het ook allemaal zonder problemen maar vaak staat er nog een kratje A merk just in case ;)
 
Hahaha ik hoor het wel vaker over Schultenbrau inderdaad. Ik heb zo'n 4 jaar tegenover de Aldi gewoond en uit gemak steeds Schultebbrau gekocht. Ik proef geen verschil meer met de A merken maar vraag altijd aan de gasten of ze het lekker vinden. Mijn vrienden drinken het ook allemaal zonder problemen maar vaak staat er nog een kratje A merk just in case ;)
Hèhè, zonder te veel off topic te gaan:
Ik ben niet of bijna niet beïnvloed door de/een merknaam, het is echt de smaak zelf. Zo vind ik schultenbrau best ok, totdat het op het laatste slokje aankomt, deze is vaak toch wat lauw en dan is het niet te doen mijn inziens.
 
Lekker bezig geweest.
 
Wat een fijne avond. Vraagje over de s'mores... Hoe was de chocolade? Bij mij wordt die altijd keihard.
 
Wat een fijne avond. Vraagje over de s'mores... Hoe was de chocolade? Bij mij wordt die altijd keihard.
Eerste keer dat ik het maakte maar in een topic genaamd Pizza & Smores gaf Bram volgens mij de tip om het vooraf te smelten met wat boter en melk. Ik heb uiteindelijk het pannetje voorverwarmd op zo'n 100 graden met een beetje melk er in, daarna de chocola + klontjes boter er bij en de marshmallows er op. Het was redelijk zacht maar je merkte wel dat het nog steeds de neiging had om harder te worden. Het was erg snel op dus de chocola had geen tijd om verder op te stijven gelukkig. Ik vond het zelf 3x niks :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Terug
Bovenaan Onderaan