Beef en Steak

Wilde black tiger garnalen "a la plancha"

Ik ben een aantal mooie grote garnalen tegen gekomen die ik niet kon laten liggen! Daarom maar even een leuke bereiding bij bedacht om deze goed te bereiden. Ik ben van mening dat kwalitatief goed spul weinig nodig heeft om goed te smaken dus dacht ik dat een "a la plancha" hier goed bij zo passen.

Als eerst heb ik de garnalen goed schoongemaakt door de darmkanalen etc. te verwijderen en goed af te spoelen. Vervolgens het "kruidenboter mengsel" gemaakt voor de "a la plancha" bereiding met wat boter, olijfolie, knoflook, wat groene kruiden en zout en peper. Vervolgens de garnalen ingesmeerd en op de Weber gegooid.

Eindresultaat was om te smullen en ook een ontzettend succes bij de rest. Gelijk ??n van de favorieten van mijn vriendin geworden. (Wat heb ik mijzelf op de hals gehaald!?)

(Oh de pakketjes in folie zijn lekkere stukjes heilbot ingepakt met wat lekkere kruiden wat ik de volgende keer misschien ook even moet rapporteren)

Al met al een groot succes en voor herhaling vatbaar!
0f57e5fe6692c7a36f468132e301de26.jpg
3b712fc2c03d446e8d625c256ecf54af.jpg
647e53f76a92067e416fe72bddc1d5d4.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

wauw
ff op mijn lijstje zetten. ziet er goed uit

Dat ziet er prima uit had ik ook wel wat van gelust  :)

Dat zijn flinke gamba?s. Ook een mooie presentatie zo. Geen wonder dat de vrouw ze direct tot favoriet verheven heeft.

Mag ik wel van de dokter!

Wow, wat een prachtige jetsers zeg!

Heilbot is ook zalig, misschien eens op een cederhouten rookplankje proberen? Dan heb je meer barbecue dan als papillote bereiding.

Lekker maaltje zo hoor, wit wijntje erbij?

Sander72 zei:
Wow, wat een prachtige jetsers zeg!

Heilbot is ook zalig, misschien eens op een cederhouten rookplankje proberen? Dan heb je meer barbecue dan als papillote bereiding.

Lekker maaltje zo hoor, wit wijntje erbij?

Je haalt me de woorden uit mijn mond Sander.

Wat we met kreeft doen (doormidden snijden) kunnen we natuurlijk ook met Black Tigers doen, echt jummie.
Maar zulke mooie creaturen gooien we niet op de BBQ, die leggen we op de BBQ (vuilnis gooien we..... weg)  ;) ;)

Terug
Bovenaan Onderaan