BasBQ
Beef en Steak

wielen voor een UDS

meinonA

Stoker
Berichten
274
Hallo allemaal,

mijn smoker is bijna af. Ik ben alleen nog opzoek naar een goeie oplossing om de verticale smoker te verrijden.

Ik wil de smoker kunnen verrijden als een steekwagen maar dan ook met 2 zwenkwielen aan de voorkant.
De steekwagen blijft aan de smoker vastzitten.
Op deze manier kan ik hem in mijn tuin op 4 wielen verrijden, maar als ik hem bijvoorbeeld op het strand wil meenemen dat ik hem als een steekwagen kan verrijden.

Hoe denken jullie dat ik dit het beste kan realiseren?

Zelf zat ik te denken om onderstaande transportwagen aan te schaffen en aan de voorkant 2 wielen te monteren.

Of om een vierkante buis te kopen bij de Gamma en daar 4 gaten (een groot en een klein gat achter elkaar) in te maken, die op de onderkant te schroeven (omdat ik niet kan lassen) met een draadeind door die buis heen. Echter heb ik dan nog geen handvat om dit te verrijden.

Hebben jullie misschien goeie ideeën om zoiets te realiseren?
alvast bedankt voor het meedenken.
 
Om mee te nemen op het strand gaat die uit uw voorbeeld niet geschikt zijn vrees ik, kijk eens naar de wielen, dat zijn relatief kleine volle wielen, daar ga je op het strand vlug mee vastrijden, denk dat je beter af bent met een steekwagen met grotere luchtbanden. Lijkt me ook maar iets gammel want mag maar 50 kg dragen terwijl wat deftige steekwagen toch minstens 200 kg aankan.
 
@Roland
Zo te zien heb je inderdaad gelijk over die 50kg. Had ik nog niet gezien.

Zal 16cm wielen te klein zijn? Daarbij kan ik die natuurlijk vervangen.

Heb je wel een idee over wat ik het beste kan doen om het idee hierachter te realiseren?
Misschien niet met dit specifieke artikel, maar wel een vergelijkbaar design?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Is die stagecaptain carryboy van op dezelfde site dan niet veel interessanter? veel steviger, mag 200 kg dragen en grote luchtbanden. Alleen ga je de schepplaat onderaan wel moeten verlengen.

 
Maar dat gaat niet omdat de plaat tegen de grond aan zit waardoor je er geen voorwielen op kan zetten.
Daarom was ik meer naar een vergelijkbaar design opzoek van die Sherpa omdat die beugel ter hoogte van de as zit waardoor je er makkelijker 2 wielen onder zet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Zo zonder foto van uw smoker is het wel moeilijk om mee te denken.
Maar als uw smoker van een metalen vat is gemaakt.
Waarom dan geen drum handeler?
 
@Ghost omdat dat ook een kiepwagen is die tot de grond komt waardoor je aan de voorkant geen zwenkwielen eronder kan zetten.

Tenzij u eentje weet waar dat wel kan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Je kan beter een foto van je smoker plaatsen, is het misschien makkelijker om een idee te krijgen.
 
Google eens afbeeldingen van drum mover en drum handeler.
Dan ga je vele voorbeelden zien.
Laat u dan ergens iets in elkaar lassen voor een paar euro.
 
@Rdj & @Ghost Het heeft even geduurt, maar hier is een goed voorbeeld waar ik naar opzoek ben: https://dialbv.nl/artikel/1257/dolly-20-50-kg-drum-4-wielen.html

Bij deze ook een foto van mijn smoker die nog niet helemaal af is.
Voor het geval iemand zegt dat de schoorsteen erg dik is. Klopt. Ik ga er een temperatuur controller opzetten voor een kamado. Vandaar dat ie zo dik is.

c92aa1d4b5de6f26952266d241ae1e16.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb destijds zoiets door mijn buurman (gepensioneerd lasser) laten maken voor mijn UDS. Voor verplaatsten in de tuin ideaal. Werkt in principe hetzelfde als een steekwagentje. Ik snap die extra zwenkwieltjes niet die je er graag bij wilt hebben. Ga je ermee rondrijden terwijl je aan het smoken bent?

2015-06-30 20.28.21.jpg


Voor een strand-versie gewoon lekker brede wieltjes nemen. Luchtbandjes lijkt mij niet zo handig. Je zit toch redelijk dicht bij een warmtebron.

Suc6!
 
Terug
Bovenaan Onderaan