BasBQ
Beef en Steak

WGA vraagjes

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
Yes! De directie had een verrassing voor mij in petto. Bij thuiskomst vertelde ze dat ze een WGA heeft besteld.
Bij mijn kamado en Weber 57 doe ik alles met houtskool, maar dit zijn flinke stukken.
Wat gebruiken jullie meestal in de WGA? Houtskool of de Ecobrasa briketten? En indien houtskool welke?
De volgende vraag, zetten jullie er een thermometer in? Persoonlijk zie ik het nut er niet van in omdat ik hem vooral voor high and fast ga gebruiken.
 
Helemaal eens vwb thermometer. Al zie ik dat wel eens bij gepimpte versies en vind ik het wel tof staan! Ecobrasa en Greek Fire voer ik mijn schatje!
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Je kan er een thermometer in monteren.ik heb dat niet. Doe het op gevoel.

Ik gebruik alleen houtskool.omdat ik dat heb. De kleine stukjes gebruik op de wga.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
De thermometer laat ik voor wat het is. Ik ga ook maar eens Ecobrasa bestellen. En wellicht Dammers houtskool erbij. Ik kan me herinneren dat het een wat kleinere houtskool is.

Momenteel gebruik ik vooral big blocks.
 
Laatst bewerkt:
Mijn WGA 'vreet' alles. Gebruik die van mij ook voor de hoge temperaturen. snel aan en weer snel uit.


Ik gebruik zoveel mogelijk rest briketten/houtskool. Het is maar net wat er nog over is uit de grotere Q's. Een volle, van weber kleinere starter met gebruikte kolen en als de vlammen er boven uit slaan leeg ik hem aan 1 kant van de WGA. Het is even kijken dan hoe lang hij gaat
 
Ik gebruik vaak het kleine grut houtskool dat onder in de zak zit. Zeker als ik hem thuis gebruik. Dan is het vaak alleen om stevig af te grillen icm GrillGrates. Een kleine fire starter is dan voldoende.
Op vakantie gaat ecobrassa mee. Omdat die langer en rustiger branden. Om zo wat mooier indirect te werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan