BasBQ
Beef en Steak

WGA: Bavette, Salsa & Nacho Chips!

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
De laatste paar weken trekt Mexico mij steeds meer op het gebied van eten. Wat ze daar allemaal wel niet tezamen brengen in die rolletjes of plakjes deeg; OH BOY! ๐Ÿ˜

Zo makkelijk als sommige Mexicaanse gerechten worden gemaakt; simpel koken is een uitdaging en tevens een van de leukste dingen aan het koken, als je het mij vraagt! Op een camping komt dat helemaal mooi uit, op mโ€™n oude vertrouwde WGA natuurlijk!

1,5 week geleden zat ik nog op de camping, daar dit gerecht gemaakt naar idee van Pitmaster X.

Het mooie stukje bavette uit de koeler gehaald en op kamertemperatuur laten komen. Kon ik alvast de salsa maken, in het zonnetje, op het campingtafeltje, onder gehad genot van een drankje. Man, take me back! ๐Ÿ˜…

DA4BF193-79E3-499D-8574-8FE11C4DDF0A.jpeg


De ingrediรซnten voor de salsa staan hierboven netjes uitgestald op de foto, afgezien van een rode paprika ๐Ÿ˜Œ Mooi klein snijden, alles husselen, flinke scheut olijfolie erbij en op smaak brengen met peper en zout. Proef maar, het is zalig! ๐Ÿ˜

DBA74AE6-F5AF-41E4-9D54-760CC091CACA.jpeg


Bavette op de inmiddels hete WGA gelegd. 2 zijdes, de welbekende directe en indirecte zijde! 5 graden voor de gewenste kerntemperatuur verplaatst naar het directe gedeelte om af te grillen. (Die courgettes waren als aperitief ๐Ÿ˜…)

B1F057A8-8FFD-471B-887B-34CB3D4B4DA8.jpeg


Dan nรณg wat langer wachten om het vleeske wat rust te gunnen om vervolgens in optima forma te zijn voor het eetfestijn! Kon ik alvast de salsa en Nacho chips op een grote snijplank leggen voor de campingtafel-presentatie! ๐Ÿ˜‚

Het laatste wat me rest is de bavette (op de draad natuurlijk!) in mooie plakjes snijden en bij de rest van het gezellige stel te leggen. Maldonvlokjes eroverheen mikken, doe het salt bae style of wat jij wil ๐Ÿ˜‰

En dan, dan mag je genieten gaan van al die goddelijke smaken die samenkomen als je een hap neemt van die frisse salsa, vergezeld door de zoutige nachoโ€™s en de onovertroffen smaak van een heerlijk gegrilde bavette! En dat alles op de camping ๐Ÿ˜

6942ECBE-1B65-4B63-B480-CE929E524B67.jpeg


34FFD17A-C299-4418-AF31-9A91175271D3.jpeg


Lekker man! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Ik ben even weer een minuutje of wat in de hemel geweest! Fan-tas-tisch! Tot de volgende ronde, dan (je zou bijna helaas zeggen) weer thuis vanaf de grote Urban vriend ๐Ÿ˜‰
 
Mooi verhaal weer, ziet er fantastisch uit!
 
Wat een heerlijkheid weer! Je weet veel moois van de WGA te toveren! Hij is hier pas geleden pas aangeschaft en nog maar 1 keer aan geweest. Maandag gaan we heerlijk 2 weken op vakantie en gaan we veel moois proberen te maken van de wga. Je inspireert!

Nog iets gedaan met de bavette voor of na de bereiding?
 
Wederom een leuke reportage! Echt knap wat jij telkens van de WGA tovert :)
 
Heerlijk man, campingfest! Super toch iets heel tofs van je WGA toveren....
 
Je bent weer lekker los gegaan. ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹
 
Wat een heerlijkheid weer! Je weet veel moois van de WGA te toveren! Hij is hier pas geleden pas aangeschaft en nog maar 1 keer aan geweest. Maandag gaan we heerlijk 2 weken op vakantie en gaan we veel moois proberen te maken van de wga. Je inspireert!

Nog iets gedaan met de bavette voor of na de bereiding?
Thanks! Och, wat een vooruitzicht, 2 weekjes vakantie! Geniet ervan ๐Ÿ˜‰

Nee, bavette heb ik verder (naast de maldon vlokken) niets mee gedaan. Dat vlees is al lekker van zichzelf + toebehoren op het plankje ๐Ÿ˜ƒ
 
WGA mee op reis, altijd dikke vakantie-pret!
 
Man man man .. wat een verwennerij weer, lekkere plaatjes allemaal!
 
Mm ziet er heerlijk uit! Hier is hij de komende weken ook mee camperen! Dus zal regelmatig aan gaan ๐Ÿ˜
 
Wat een feestmaal. Lekker veel kleuren, en dan een heerlijk gegrilde bavette. Je zult menig campinggast jaloers gemaakt hebben haha.
Ik heb ook een zwak voor het Mexicaans eten. Wat jaartjes terug een rondreis gemaakt en het eten ging nooit vervelen. Bij terugkomt vielen de aardappelen en boontjes iig weer behoorlijk tegen.
 
Wat een feestmaal. Lekker veel kleuren, en dan een heerlijk gegrilde bavette. Je zult menig campinggast jaloers gemaakt hebben haha.
Ik heb ook een zwak voor het Mexicaans eten. Wat jaartjes terug een rondreis gemaakt en het eten ging nooit vervelen. Bij terugkomt vielen de aardappelen en boontjes iig weer behoorlijk tegen.
Haha! Hier net zo ๐Ÿ˜‰ Zoโ€™n reis, altijd verreikend voor de smaakpapillen ๐Ÿ˜
 
Mexicaans eten is zo fantastisch. Hier zijn we ook enorm fan. Toevallig zit ik nu ook op de camping met een WGA en 1.5kg bavette in de koelkast. Die pico de gallo en Nachos er bij is geen slecht idee. Bedankt voor de inspiratie!
 
Mexicaans eten is zo fantastisch. Hier zijn we ook enorm fan. Toevallig zit ik nu ook op de camping met een WGA en 1.5kg bavette in de koelkast. Die pico de gallo en Nachos er bij is geen slecht idee. Bedankt voor de inspiratie!
Oe! Foto?! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜‰
 
jij doet niet onder ten opzichte van de gerechten die ik voorbij zie komen vanaf de "urban". ziet er heel erg goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan