BasBQ
Beef en Steak

Welk maismeel?

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
Hallo Genootschapslieden,

Ik wil eens van die jalape?o cheddar muffins gaan maken, en heb daar maismeel voor nodig. Nu was ik bij Makro en daar hadden ze twee soorten. Een grove polenta, en een fijne maismeel. Allebei maismeel maar toch verschillend. Heeft iemand een idee welke ik zou kunnen gebruiken, of kan het allebei? Ik kom er via the interwebzzz niet echt achter.
HELP!!!!
 
Mijn idee is fijne ma?smeel.
Polenta is te grof denk ik, is net paneermeel.
 
Desiree gebruikt daar Polenta fine voor
 
In de VS is het bloem van mais, geel en poederig dus.
 
Ok! Nou aangezien ik van de koperige ben =)) heb ik u allebei in huis. U hoort nog van mij!
 
dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Denk dat heel erg van van het recept afhangt. ben benieuwd naar jou bevindingen.
 
Toen ik nog op aan Karpervissen deed, long time ago, gebruikte ik polenta maisgries in het visdeeg omdat het veel vocht opneemt
en mijn deegballetjes (Boilies) na koken knoerthard ervan werden.
de polenta die jij omschrijft is maisgries en is volgens mij niet iets waar je een deeg mee maakt het is eerder een soort paneer, maisbrood bij de bakker bijvoorbeeld daar zit het op de korst voor de crunch.
Ik zou absoluut voor het gewone fijnere maismeel gaan.
 
En in het kader van " ik probeer ze gewoon allebei" hier de resultaten.
Ik heb dit recept gebruikt
http://www.orwhateveryoudo.com/2013/10/jalapeno-cheddar-cornbread-muffins.html
Verder het recept helemaal opgevolgd ( je weet wel wie je bent). De ene helft met fijn meel, de andere met grof.
fc2db3b03abe25b72d5a78ca23460d32.jpg


En dit is het resultaat. Links is de fijne bloem, rechts de grove.


366fccc94bf7f57997f196009ef69d6c.jpg


En hier een doorgesneden beeld. Ze hadden net een paar minuten langer gemogen, maar ik ben geen bakker, dus het was helemaal nieuw voor mij,en het is natuurlijk afhankelijk van hoe vol je je vormpje doet.

97c5d843ceaae75e3fad0be876f9f15a.jpg


Voor ons was het na een hap duidelijk. De voorkeur gaat uit naar de grove maling. Die heeft een klein beetje crunch, en ziet er ook duidelijk lekkerder uit volgens mij.
Ik ga ze binnenkort nog eens maken, en zal dan de boel netjes documenteren, dat ben ik dus nu vergeten....
 
Thermapen Domi, gaar bij 95?C ;)
 
structor zei:
Dominique zei:
Verder het recept helemaal opgevolgd ( je weet wel wie je bent).
En voelde het goed aan "the wild side", nu dat je 1 ingredient buiten het recept ben gegaan =))

Niks buiten recept, er werd geen melding gemaakt van maling maismeel!  Mafketel.... =)) tssssss.
 
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, bedankt voor je dappere experiment :)
 
ik ben ook verbaast, ga ze dus ook maar eens maken met grof mais meel
 
Ik vind ze er al mooier uitzien, er zit een crunchje ( dat is vast geen woord) in. Ik had nu extra mature cheddar van Marks&Spencer, ik ga nog even zoeken naar nog scherpere. Maar deze kwam al goed uit de verf. Was niet geraspt maar klein gehakt. En verse jalape?os heb ik gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan