BasBQ
Beef en Steak

Weekendje Grillen!

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
Denk je, dat wordt een kort weekend, BBQ’en zit er wss nie in. Aldaar de verrassing! Blijk ik toch tot 2 keer toe het Urban gevaarte te hebben kunnen aansteken!

Wrap it up!
Het zusje en de zwager kwamen de vouwwagen een weekje lenen. Daar was enige uitleg bij nodig, wat weer de nodige energie kostte. En wat doe je als je energie op pijl moet; ETEN! 😄 Laat ik daar nu net een hobby in hebben.

Ik had het vermoeden al dat we een stevige lunch nodig hadden, daarom had ik er een bavette uitgelegd, de avond van te voren.

Vrouwlief had een guacamole gemaakt, we hadden nog sla en wraps in huis. Dat kon alleen maar goed worden!

Snel de Q aan, bavette erop en maar even z’n ding laten doen. Is vaker goed gekomen, soms moet je dingen gewoon even laten, dikke tip 🙃

6EAC9980-6873-4EFC-AC11-D61C964F8EC9.jpeg


Op het moment dat het vlees je grill raakt, dan gebeurt er toch telkens weer iets magisch, nietwaar? 🤤

Na elke kant 3 minuutjes te hebben gegrild, was het toch wel tijd voor deze fijne jongen, om het rusten verder te laten gaan onder een stukje alu folie. Nee, deze bavette heeft niets met alu hoedjes, geen complottheorie-vlees op deze Q 😌 Hij moet er gewoonweg onder rusten, punt.

en dan, ook altijd weer spannend, het aansnijden. Hoe is de kleur, word ik er blij van of is deze voor de buurman z’n hond? Ik kan jullie vertellen, de hond heeft nog honger 😉

D2DC7A4A-8CC9-44C3-9290-01306EF6F86E.jpeg


Mooi rood van binnen met een heerlijk krokant jasje; Bring on THE wraps en toebehoren (weet zo snel niet het “fancy” Engelse woord voor toebehoren. Ja, supplies, maar da klinkt niet 😂).

En als je dan alles in dat wrapje hebt geknald en die eerste hap neemt, kun je mij wegtikken. Zolang de wraps (en inhoud!!) maar mee gaan. Lekker man! Comfortfood in een nutshell, uh wrap 👍🏼 😍

Het hoeft niet altijd lang te duren of uitgebreid te zijn, ziedaar het lessie van deze sessie 😆

6458A160-83EF-44F2-AC66-DF063043B336.jpeg


Vaderdag!

Nu moest ik vandaag werken. Wat me niet in staat stelde de verplichte Vaderdagnummertjes te hoeven doen, he vervelend… 🤣

De dag begon met een parkeerschijf helemaal gepimpt door dochterlief en een heuse Cote de Boeuf van 600 gram! Man, wat was ik blij met die parkeerschijf! 😂

Alle gekheid op een satéstokje, zo’n Cote de Boeuf, och och, dat is me toch lekker! M’n wederhelft had een Grain Fed besteld via Beef & Steak, maar daar was van alles fout gegaan. Kwam erop neer dat het vlees er niet op tijd was terwijl dit wel was afgesproken. Kan gebeuren.

Plan B bracht mijn oogappeltje bij de plaatselijke Jumbo, die zo nu en dan de grotere units in de vitrine heeft liggen. Zo ook deze Cote de Boeuf. Spoiler alert; voor herhaling vatbaar! Komt vandaag een lokale slager, goed vlees!

Om 1530 was deze jongen vrij, met een noodgang naar huis gefietst, de Q aangezet en een welverdiend biertje open getrokken

38211C48-0A4D-4950-84E9-156DA114E998.jpeg


Ondertussen de Q op temperatuur laten komen, rond de 125 graden. Toen mocht de CdB erop. Ik had wat vet afgesneden en het rooster zo ook het vlees, mee ingesmeerd. Goede smaken die er vrij komen 😋

4E744061-F2AE-40B5-9D59-A0B1375655F5.jpeg


Ondertussen al 2 bakjes met aardappelgratin er bij gezet en nu maar wachten tot de CdB een kern had van 42 graden. Kon ik rustig vsn mijn biertje genieten 😉

Toen mijn Meater zich meldde was het tijd om de CdB eraf te halen, hem te laten rusten en de Q flink op te stoken naar een graadje of 225, gaan!

Daarbij heb ik drie preien in de kolen gegooid. Wanneer deze zwart zijn geblakerd mogen ze eraf. Je haalt de buitenste bladeren eraf, mikt er wat zout en olijfolie op en; HALLO! Zou toch bijna vegetariër worden 🤣🤣🤣 Heerlijk zoete prei, zoals je nog nier eerder hebt gehad.

1FAAA3DA-8F77-4383-AEC1-1C3C98BE4816.jpeg


04A197E4-2A93-4BD2-8B63-6C99E124E2B1.jpeg


De Cote de Boeuf nog even afgrillen tot 52 graden, laten rusten, ook op het plankje en aanvallen maar! Ohja ook nog wat plakjes aubergine met pezo e. Olijfolie gegrild, altijd lekker (maar niet zo lekker als die prei!)

FA903116-98A5-4F3C-ABE9-AD7BFE50DDD0.jpeg


Het was genieten met de hoofdletter G! Heerlijk op een kleedje op het gras in de tuin. Een heuse BBQ picknick. Mij krijg je niet gelukkiger dan dat!

486E4B53-A2E8-45F6-BA1B-464D9B5CBB90.jpeg


Tot de volgende ronde! Doei
 
Laatst bewerkt:
Ziet er super uit en die prei, ik ben daar dus zo benieuwd naar. Elke keer als ik het thuis voorstel, gooien ze me met pek en veren naar buiten 😂
 
Ziet er super uit en die prei, ik ben daar dus zo benieuwd naar. Elke keer als ik het thuis voorstel, gooien ze me met pek en veren naar buiten 😂
Haha! Laat ze dit maar eens lezen misschien helpt het 😂
 
Zou dit wel lusten als ontbijt.
Ziet er heerlijk uit.
Prei heb ik al meerdere keren op die manier zien bereiden in kookprogramma's op TV en moet blijkbaar fantastisch smaken.
 
Zou dit wel lusten als ontbijt.
Ziet er heerlijk uit.
Prei heb ik al meerdere keren op die manier zien bereiden in kookprogramma's op TV en moet blijkbaar fantastisch smaken.
Doen! Je krijgt er geen spijt van en is schrikbarend makkelijk!
 
Mooi verhaal en prachtig stuk vlees. Prei wordt heerlijk als je het zo klaar maakt.
 
Leuk verslag en de prei zo doen is heerlijk ik doe het ook te weinig en lekkere dingen zo gemaakt 😁 😁😁
 
Een lekker weekeindje gehad zo en nog kunnen uitleggen hoe een vouwwagen werkt 😁
 
Was weer geweldig om te lezen. En die prei ga ik ook zeker proberen😀
 
Zo, en dat na een dag hard gewerkt te hebben nog even snel van de bbq trekken ..
Het zijn weer hele fijne plaatjes die je hier neerzet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan