BasBQ
Beef en Steak

Weber Summit los GBS rooster

 
 

defjam74

Stoker
Berichten
413
De Weber Summit Kamado is een top ding.
Naadje van Weber is dat ze weinig spullen meeleveren zoals een roostertang.

Nu is het onderste rooster geen probleem, gezien ik deze niet ga weghalen.
Het gaat mij om het GBS rooster. Ik heb geen GBS spullen en van mij mag deze ook vastzitten.
Vastlassen vond ik een beetje rigoreus dus heb ik het GBS rooster aan het grote rooster met RVS staalkabeltjes en persklemmetjes "gebonden".

20211207_194805.jpg


20211207_194745.jpg
 
Zelf zie ik alleen maar voordelen aan het losse GBS rooster en pak ik alles met dikke lederen lashandschoenen maar als het je stoort is het een oplossing tot het tzt aan vervanging toe is en je een "gesloten" rooster aanschaft.
 
Ik ben ook wel fan van het gbs systeem.
Heb een searing grate en gietijzeren skillet van dit systeem en ben er eigenlijk wel tevreden mee.

ook zou je makkelijk door het losse rooster kolen kunnen bijvullen, even je vlees naar de rand en laaien maar.

moet wel zeggen dat ik je oplossing om het vast te maken ook goed bedacht vind.
ty-raps zijn niet zo’n succes 😎
 
Zelf zie ik alleen maar voordelen aan het losse GBS rooster en pak ik alles met dikke lederen lashandschoenen maar als het je stoort is het een oplossing tot het tzt aan vervanging toe is en je een "gesloten" rooster aanschaft.
Hoe pak je dat rooster met lashandschoenen? Het lukt mij niet met bbqhandschoenen.
 
Ik ben ook wel fan van het gbs systeem.
Heb een searing grate en gietijzeren skillet van dit systeem en ben er eigenlijk wel tevreden mee.

ook zou je makkelijk door het losse rooster kolen kunnen bijvullen, even je vlees naar de rand en laaien maar.

moet wel zeggen dat ik je oplossing om het vast te maken ook goed bedacht vind.
ty-raps zijn niet zo’n succes 😎
Het ging mij eigenlijk wanneer je de deflector wilt verwijderen om te kijken of er nog genoeg kool is (of hoe je het qua verbruik hebt gedaan).

Maar iedereen natuurlijk een ander manier. 👍
 
Hoe pak je dat rooster met lashandschoenen? Het lukt mij niet met bbqhandschoenen.

Ik heb kleine handjes 😜 lukt precies met het puntje van m’n wijsvinger in m’n handschoen 💪🏼

F1B8771E-4EA5-4ADD-9347-AA744FF605B9.jpeg
 
Hoe pak je dat rooster met lashandschoenen? Het lukt mij niet met bbqhandschoenen.
Las handschoenen ( zijn ook goedkoper dan BBQ handschoenen). Ik koop ze bij een gereedschapswinkel zoals toolstation.

2 observaties / tips:
  1. Vooraf een handige plek regelen waar je de hete spullen neer kan zetten....Je kan het beetpakken met handschoenen maar je wil het niet te lang vasthouden.
  2. Naarmate je handschoenen meer vervuild zijn door vet en viezigheid neemt de isolatie waarde af.
 
Las handschoenen ( zijn ook goedkoper dan BBQ handschoenen). Ik koop ze bij een gereedschapswinkel zoals toolstation.

2 observaties / tips:
  1. Vooraf een handige plek regelen waar je de hete spullen neer kan zetten....Je kan het beetpakken met handschoenen maar je wil het niet te lang vasthouden.
  2. Naarmate je handschoenen meer vervuild zijn door vet en viezigheid neemt de isolatie waarde af.
Ik had altijd al moeite om een plekje te vinden om iets op te stallen. Ik heb daarom ook de Keter Unity classic besteld.

Bedankt voor de tip met de handschoenen.
 
Las handschoenen ( zijn ook goedkoper dan BBQ handschoenen). Ik koop ze bij een gereedschapswinkel zoals toolstation.

2 observaties / tips:
  1. Vooraf een handige plek regelen waar je de hete spullen neer kan zetten....Je kan het beetpakken met handschoenen maar je wil het niet te lang vasthouden.
  2. Naarmate je handschoenen meer vervuild zijn door vet en viezigheid neemt de isolatie waarde af.
Of gewoon een grid lifter kopen 😅
 
Ik wist niet dat dat ding zo heette. Gezocht, gevonden en ben heeeeeeel erg geneigd om het te kopen.
😆Werkt perfect. Heb zelf die van boretti.
Praktisch net zo duur als handschoenen maar gaat wel veel langer mee 😊
 
Zeker nuttig zo'n grid lifter maar zou de las handschoenen er zeker bij kopen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik pak het rooster er altijd uit met mijn dunne tang (goedkoop ding van de action). Heb ook een grid lifter, maar bijna nog nooit gebruikt 🙈
 
Keek net even , op Google .
Zoek de verschillen😅
Screenshot_20211208-201412_Samsung Internet.jpg
 
Ik pak het rooster er altijd uit met mijn dunne tang (goedkoop ding van de action). Heb ook een grid lifter, maar bijna nog nooit gebruikt 🙈

ik heb ook een goedkope tang die ooit in een setje heeft gezeten.
Hier kan ik zowel de kolen mee ordenen als de roosters een beetje optillen.
met lashandschoenen of bbqhandschoenen doe je dan de rest.
Het is inderdaad altijd wel verstandig om een plan van aanpak te hebben voor je met je hete rooster staat.
 
Als je trouw wilt blijven aan Weber en GBS 😆

Schermafbeelding 2021-12-08 om 20.38.15.png
 
Kan je ook nog van Jamestown te koop bij de Gamma en Karwei bij zetten. Zelfde ontwerp, onderste deel ook gebogen en nog goedkoper, 9,99
Je hebt gelijk 😅toch weer te veel betaald 😤.
Zullen wel uit zelfde fabriek rollen
Screenshot_20211208-211406_Samsung Internet.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan