BasBQ
Beef en Steak

Weber groentebasket schoonmaken

 

Serena

Sprokkelaar
Berichten
46
Vandaag de groentebasket van Weber in gebruik genomen. Werkt prima, heerlijk gegrilde groenten.
Maar nu komt het, het hele mandje is bruin, zelfs met een brillo sponsje wordt het nauwelijks schoon.
Tips?

 
Gewoon lekker bruin laten ;) niet teveel moeite voor doen zonde van je tijd..........gewoon lekker verzinnen wat je straks op de Q gaat maken en welke groenten weer in het mandje gaan :D de basket moet natuurlijk wel schoon zijn van voedselresten ;)

Ik heb ook schalen (metaal en steen) die regelmatig op de Q staan en een iets ander kleurtje hebben gekregen........vette pech voor de schaal, ik noem dat "een landelijke look" :D

 
Jet  + 1
Ook je bbq zelf zal er na enige tijd niet zo mooi rood meer uitzien om nog maar niet te spreken over de binnenkant.
't is niet anders. ;)
Maar kan zeker geen kwaad als het maar schoon is 't is een teken dat het goed gebruikt wordt. :D
 
Dankjewel voor de reacties. Het is wel schoon na schuren en weken, maar had niet verwacht dat het zo bruin/zwart zou worden/blijven. Komt natuurlijk ook door de olijfolie.
 
'een landelijke look'... briljant!
 
Patina is de benaming voor die verkleuring.
 
noskos zei:
Patina is de benaming voor die verkleuring.

Dankjewel Dennis, heb je Jet weer wat wijzer gemaakt, probeer ik haar van het roken af te krijgen door te zeggen dat overal nicotine aanslag op komt,
"Nee joh, Dennis zegt dat is Patina en dat is landelijk"  =))
 
=))
 
Jet zei:
Gewoon lekker bruin laten ;) niet teveel moeite voor doen zonde van je tijd..........gewoon lekker verzinnen wat je straks op de Q gaat maken en welke groenten weer in het mandje gaan :D de basket moet natuurlijk wel schoon zijn van voedselresten ;)

Ik heb ook schalen (metaal en steen) die regelmatig op de Q staan en een iets ander kleurtje hebben gekregen........vette pech voor de schaal, ik noem dat "een landelijke look" :D
+1
Om met de woorden van mijn wederhelft te spreken: "wat er niet af gaat, hoort er op.."  ;)
 
Serena zei:
LOL, bedankt allemaal. Ik ben duidelijk veel te precies.

:D :D :D

Beter iets te precies dan er een rommeltje van te maken ;)
 
Ceriel zei:
Jet zei:
Gewoon lekker bruin laten ;) niet teveel moeite voor doen zonde van je tijd..........gewoon lekker verzinnen wat je straks op de Q gaat maken en welke groenten weer in het mandje gaan :D de basket moet natuurlijk wel schoon zijn van voedselresten ;)


+1
Om met de woorden van mijn wederhelft te spreken: "wat er niet af gaat, hoort er op.."  ;)

Verstandige taal  ;) :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan