BasBQ
Beef en Steak

Weber Grillrooster beschadigd na 2 maanden gebruik

 

Smokie.

Pitmaster
Berichten
602
Ik kwam vandaag tot de ontdekking dat het Grillrooster van mijn Weber Kettle al na 2 maanden beschadigd is. Het lijkt alsof van een aantal spijlen het chroom verdwenen is. Niet iets wat je na 2 maanden verwacht en zeker niet wat ik van Weber gewend ben. Zijn hier meer mensen met deze ervaring, en hoe hebben jullie dit opgelost?

rooster.jpg
 
Dat is RVS en geen verchroomd ijzer normaal gezien. Hetgeen ik zie lijkt me normaal ge zijn als ik het al goed zie op de foto. Zo een rooster blijft niet nieuw.
 
Dit is geen RVS rooster maar een verchroomd rooster. Van deze chroomlaag mag je redelijkerwijs verwachten dat ze langer meegaat dan 2 maanden. Wat mij betreft is dit niet normaal. Het rooster van een andere Weber die inmiddels 5 jaar oud en die ik tot voor kort gebruikte is heeft deze beschadiging niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Dit is geen RVS rooster maar een verchroomd rooster. Van deze chroomlaag mag je redelijkerwijs verwachten dat ze langer meegaat dan 2 maanden. Wat mij betreft is dit niet normaal. Het rooster van een andere Weber die inmiddels 5 jaar oud en die ik tot voor kort gebruikte is heeft deze beschadiging niet.

Dan weet ik dat ook weer. Ging er altijd vanuit dat het RVS was. Zelf heb ik geen weber, maar een KJ en bij mij lijken de roosters wel RVS te zijn. Ze bladeren niet af, maar echt helemaal blinkend krijg ik ze niet meer.
 
Dit probleem heb ik al eerder gezien. Melding maken bij Weber.
 
Ik heb er niet zo heel gek mee gedaan. Mijn laatste sessie waren de Burnt Ends 2.0 van Noskos. De hoogste rooster temp was 175°C. Dat zou die toch moeten kunnen hebben.
 
Dit probleem heb ik al eerder gezien. Melding maken bij Weber.
Bedankt. Heb inmiddels contact gehad met Weber en een ticket aangemaakt. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt. Als ik maar niet het rooster hoef op te sturen want dan komen mijn bbq activiteiten stil te liggen :rolleyes:
 
Dat gebeurt en dan krijg je een nieuw rooster. En dan gebeurt het weer. Net zolang tot je een RVS rooster koopt of denkt "Lekker belangrijk." 😜
 
Laatst bewerkt:
Dat gebeurt en dan krijg je een nieuw rooster. En dan gebeurt het weer. Net zolang tot je een RVS rooster koopt of denk "Lekker belangrijk." 😜
Inderdaad..... als je je rooster na en voor iedere sessie even afborstelt ipv iedere keer terug blinkend poetst valt het niet eens op 😜 Het is verkleuring van het chroom, het zit er nog wel op maar is zwart geworden ;)
 
Helaas zit het er niet meer op. Beetje snel na 2 maanden. Mijn oude Weber kent dat probleem niet en die heb ik elke lekker schoongepoetst. 😉
Dat gebeurt en dan krijg je een nieuw rooster. En dan gebeurt het weer. Net zolang tot je een RVS rooster koopt of denk "Lekker belangrijk." 😜
Of het belanrijk is weet ik niet maar het liefst zou ik een rooster krijgen dat voldoet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een echt RVS rooster en dat ziet er na een paar maanden intensief gebruik niet veel beter uit.
Ik zou aan Weber korting vragen op een RVS rooster.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Eerst maar eens afwachten of er een reactie komt van Weber.
 
Het is een meer voorkomend probleem. Ik heb precies hetzelfde gehad, na melding kreeg ik zonder problemen een nieuwe opgestuurd. Bij openmaken bleek het nieuwe rooster RVS te zijn dus top.
 
Dat is mooi opgelost.
 
Weber heeft zich gemeld. Alvast hulde voor de snelle reactie. De klacht is gegrond verklaard en er zal een oplossing komen. Even afwachten nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan