BasBQ
Beef en Steak

Wat voor bbq neem ik mee op vakantie?

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Ja mijn vrouw heeft een ruime week geboekt op een vakantiepark in Nederland. Ga we op vakantie vroeg ik? Ik dus niet ik krijg een werkvakantie bij mijn dochter.
Hebben we een bbq die we mee kunnen nemen vroeg ze? Nee. Een keramische valt af, te zwaar en te breekbaar. Wat blijft er dan over? Geen gas.
De twee weber's Go anywere en smokey joe. Dan zag ik nog Cobb achtige maar ik weet niet of dit "echte" bbq's ziijn. Ik wil wel kwaliteit.
Zijn er nog andere waar ik rekening mee kan houden?
 
Hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt natuurlijk. Wil je een groot kookoppervlak of is het alleen maar voor een paar sateetjes?Alles heeft zijn voor- en nadelen. Ik denk dat je het beste eerst kunt bepalen wat je er precies op wilt gaan doen. Maar ik denk dat veruit de meeste hier een WGA adviseren als reisbarbecue.
 
Voor mij gaat meestal de Atago mee! Heel soms de Bastard Small.
Atago is voor mij echt ideaal, samen met de ft9.
 
ik heb een WGA en een cobb
Aangezien we van de cobb diverse accessoires hebben en een tas waar alles in past is dat de bbq die we altijd meenemen.
De cobb is niet zo heel erg bekend maar ik vind het echt een serieuze bbq waar je heeeel veel mee kan, ook veel accessoires.
Direct, indirect, super zuinig met brandstof, kan in de vaatwasser, rvs. Heb er altijd al alles mee kunnen doen.

Maar een wga is natuurlijk ook een heerlijke bbq. Een kleine bbq met ook grootse prestaties.
Die gebruik ik voornamelijk thuis voor de wat kleinere gerechten zoals worstjes, nagerechtje, enz.

Lijkt me dat je aan geen van beide een buil kan vallen.
succes met je keuze.
 
Bij ons gaat altijd de WGA mee. De reden? Heb geen andere die mee kan. Maar wel een compacte en fijne BBQ voor op vakantie.
 
@Sander72 Huh?

Ik neem altijd een klein action/lidl eitje mee, we zijn maar met 2 plus kind van bijna 2, dus dat kan prima.
Dit jaar denk ik dat ik de joy stove ook mee neem :D
 
De WGA('s) natuurlijk, en als als je veel ruimte over hebt hebt een weber 57 ketel, die weegt ook niet erg zwaar.
 
Dan wordt het de WGA. Ik had eerst het idee om een speciale sate bbq aan te schaffen. Lekker compact. Dat werd echter afgeschoten door mijn vrouw. Elke dag sate geen denken aan. Nog even tegengas gegeven. Er is een heel mooi boek met wel 50 recepten. Zo langzamerhand weet in wanneer ik mijn zegeningen moet tellen.
Ja ik kan natuurlijk een aanhangwagen meenemen ne daar mijn meubel opzetten.
IMG-20210306-WA0000.jpeg

Ik ben alleen bang dat ie dan daar blijft staan.
 
Hier gaat ook de WGA mee. Grote voordeel van de WGA vind ik dat je er bijna alles in kan vervoeren, bovenklep kan “ op slot” , ondanks de compacte vorm kan er aardig wat op het rooster, multifunctioneel inzetbaar dankzij de goed te bedienen luchtschuiven, makkelijk schoon te maken, vorm zorgt voor weinig ruimteverlies in de kofferbak , geschikt voor kolen en briketten en dan zal ik in mijn enthousiasme nog wel wat voordelen vergeten zijn ......
 
Dan wordt het de WGA. Ik had eerst het idee om een speciale sate bbq aan te schaffen. Lekker compact. Dat werd echter afgeschoten door mijn vrouw. Elke dag sate geen denken aan. Nog even tegengas gegeven. Er is een heel mooi boek met wel 50 recepten. Zo langzamerhand weet in wanneer ik mijn zegeningen moet tellen.
Ja ik kan natuurlijk een aanhangwagen meenemen ne daar mijn meubel opzetten. Bekijk bijlage 19923
Ik ben alleen bang dat ie dan daar blijft staan.
bd8ac692e2e12426475bab6a1f32ef95.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Mijn WGA + kleine ecobrasa kolenstarter zit standaard in de aanhanger met de andere kampeerspullen.
 
In het verleden had ik een Cobb als vakantiebbq, werkte prima. Buren op de camping zag je worsten en speklappen flamberen terwijl wij op ons gemakje indirect gegaarde onglet (longhaas) hadden .

Toch heb ik deze pas verkocht en een WGA gescoord (mooie aanbieding bij welkoop), deze krijgt binnenkort wat aanpassingen zoals:
Thermometer
Rooster in tweeën
Bakelieten handels op de draaischijven
De WGA lijkt me veelzijdiger dan de Cobb en praktisch door zijn vorm als een soort bbq-koffer mee te nemen.

Kan niet wachten om weer eens echt op vakantie te gaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
In het verleden had ik een Cobb als vakantiebbq, werkte prima. Buren op de camping zag je worsten en speklappen flamberen terwijl wij op ons gemakje indirect gegaarde onglet (longhaas) hadden .

Toch heb ik deze pas verkocht en een WGA gescoord (mooie aanbieding bij welkoop), deze krijgt binnenkort wat aanpassingen zoals:
Thermometer
Rooster in tweeën
Bakelieten handels op de draaischijven
De WGA lijkt me veelzijdiger dan de Cobb en praktisch door zijn vorm als een soort bbq-koffer mee te nemen.

Kan niet wachten om weer eens echt op vakantie te gaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waar haal je die bakelieten handvaten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan