BasBQ
Beef en Steak

Wat nu?

 
 

Wailer

Stoker
Berichten
365
Beste leden,
Ik al eens eerder gepost over mijn niet zo best meer sluitende deksel... Afgelopen weekend na een sessie spiffs burgers (wat blijven ze heeeeeeerlijk), de q dicht gezet, maar helaas.. bleef nog heel lang warm.. en briketten dag e rna zo goed als opgebrand. Doodzonde van de ecobrasa's.

Nu hink ik op 2 gedachten, of eigenlijk 3, want ben hier wel beetje klaar mee...

1) deksel.op de kop proberen te tikken
2) 'gewoon' een nieuwe mastertouch kopen
3) meteen overstappen naar kamado

Eigenlijk is een kamado nu niet heel.haalbaar...
Een mastertouch zal voor hooguit jaar, misschien 2 jaar zijn..

Maar ben ik wel van der ergernis af..

Jullie nog een suggestie/oplossing?
 
Jouw eerste optie klinkt logisch als er geen sprake meer is van garantie.
Als je al droomt van een kamado dan zou ik stap twee overslaan en direct doorsparen voor een Kamado
 
Kachelkoord geprobeerd?
 
Ik zou denk ik een deksel of tweedehands mastertouch op de kop proberen te tikken, en dan even doorsparen om gelijk een fatsoenlijke kamado aan te schaffen.
 
Aan de binnenkant van de deksel glasvezelband/koord plakken. Diverse bbq leveranciers hebben dit op blister.
 
Stel eerst eens het scharnier naar behoren af.
Alles los halen en opnieuw stellen.

Maak eens wat foto's , wellicht kan ik je van advies dienen.
 
PXL_20230606_190902673.jpg
 
Deksel wiebelt ook, dus sluit niet goed meer af.

Heb ook gifje gemaakt ervan, maar kan ik niet posten volgens mij.

Zie nu ook dat ie aan het doorroesten is....maar eens even contact opnemen met Weber.

@Peter, er zit geen scharnier op. Of begrijp ik je verkeerd?

Waar kan ik glasvezelband oid kopen? Heb wel gezien waar ik vilt kan kopen.
 
Kachelband kan je bij een kachelboer kopen
 
Ook met een nieuw deksel kan dit snel ontstaan. Ik zou iets van zo'n pakking proberen en doorsparen voor een kamado wil je echt van t probleem af zijn.

Goedkoper is lekker beetje marktplaats in de gaten houden. Diverse zoekopdrachten doen wonderen. Zo kwam ik voor 6 tientjes aan een weber touch zgan en 8 tientjes voor mijn huidige weber performeršŸ˜Ž
 
Als Het goed is, vandaag/morge een MasterTouch premium halen via MP.

Vilt of alleen deksel zou goedkoper zijn....i know. Maar nu kan ik wel vast mooi oefenen met de kolenring en diffuser.. zeg maar als opmaak naar de kamado

Zijn er nog dingen die ik bij ophalen kan checken? Aandachtspunten sluiting ketel en scharnieren toch?
 
Heb je dit al eens geprobeerd, zie link:



Als de linkjes naar You tube niet werken dan de https//........ tekst kopieren en plakken in je internet browser
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg dat ding ook niet goed afgesteld, vilt aan de binnenkant van de deksel deed wonderen bij mij.
 
Hebbes Een Master touch premium. Ziet er.netjes uit. Voor 150 euro..

Ik zie het als opwarmertje voor de kamado. Was ook nog in de buurt op te halen.

Nu 3 qs, de 'defecte' houd ik wel... Voor grillen is ie prima (met grote gezelschappen) en de premium voor low en slow
 
prima geregeld.

Als je echt een l&s beest wil, zou ik mn ogen ook openhouden voor een wsm47.
 
Is er iemand die toevallig nog een hoes over heeft? En voor een prikkie over te nemen is?

Dan kan de lekkende q toch ook gewoon netjes aangekleed in de tuin :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan