BasBQ
Beef en Steak

Wat is hier nou bijzonder aan?

 
 
 
 

El Fumarole

Gerijpt
Berichten
3.129
Grote lappen vlees op de barbecue. Is dat nou bijzonder? Niet echt, dat doen velen van ons al tijden.
Is de garingsmethode dan bijzonder? Reverse sear, ach, dat doen de meesten van ons ook al tijden, dus daar schrikken we ook niet meer van. 
Maar ja, als je deze lekker gerijpte Black Angus C?te de Boeuf's dan gezellig op de 47'er van mijn ouders ziet liggen, met alleen een beetje olijfolie en wat grof zeezout.
20140913_175240_zps2irolv1y.jpg

En je gooit ze bij een graad of 45 nog even om en om boven de kooltjes
20140913_181932_zpsiemcli8z.jpg

En je ziet dan dit
20140913_182800_zpsakk3bpiv.jpg

En je eet dat dan op met een fijne chimmichurry (3 tenen knoflook, theelepel zout, 1/2 theelepel vers gemalen zwarte peper, 1 fijngehakte jalape?o, 1 fijn gehakt rood uitje, 2 e.l. rode wijnazijn, 1/4 cup extra vergine olijfolie, 1/4 cup fijngehakte bladpeterselie). Optioneel hoor, want het vlees is op zichzelf al fenomenaal.

Dan is de conclusie ondanks alles dat het toch weer heel bijzonder was. Bijzonder lekker ;)
 
Nice, very nice, en toch niet heel gewoon, je moet je bedenken dat buiten dit forum er legio aan mensen zijn die zo'n mooi stuk vlees verzieken.
 
Ik heb dit weekend een stoofpot gemaakt van Iberico varkenswangen maar ik zou het zo omruilen voor zo'n steak.
 
heel bijzonder  :D
 
Mac zei:
Wat een enorme lappen prachtig vlees Jeroen.  B-)
Ziet er geweldig lekker uit.

Mac

...en voor vrijdag a.s. liggen er nog twee in de koelkast ;).... Yiiii haw!
Dit vlees staat, samen met de rib eye, dik op de eerste plek bij mij. Zooooo ontiegelijk lekker man.... Hoef je echt niks aan te doen.
 
Gek word ik er van!
Lekker!
 
Wat ziet dat er gruwelijk lekker uit!!!
Maar........ik weet wat me te doen staat!
(ik sta op, loop naar de vriezer waar een C?te de Boeuf al een tijdje op me ligt te wachten, trek vriezer open en verplaats de C?te naar de ijskast. Zo! De baas is morgen met vriendinnen uit eten en ik weet een goede manier om de eenzaamheid te verdrijven....YES! ).
 
dat zijn wel hele mooie stukken vlees ja
 
structor zei:
Mooi voor een diner voor twee :D

Waar had je deze fijne stukkies gehaald Jeroen?

Deze kwamen van een slager in Barendrecht waar ik vaak kom, Emiel: Slagerij Schaap. Min min of meer mijn vaste dealer alsmede mijn buurman. Hij heeft met enige regelmaat verschillende stukken Angus beef. Hij krijgt dat vers binnen en rijpt het dan zelf nog een paar weken door.
Het is ook iemand die niet bang is om zo'n stuk bijna vuistdik af te snijden, dus ik kom daar graag :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan