BasBQ
Beef en Steak

Vuur&Rook White Quebracho 10kg

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Iemand ervaring met dit soort houtskool?
Lijkt wel aantrekkelijk geprijst en daardoor een goede snelle koop.
41 euro voor 20 kilo vind ik, mits het goede kwaliteit is, best prima.


Maar dan moet de kwaliteit er ook naar zijn.
Ik vertrouw de reviews hier wat meer dan op een site die het zelf verkoopt..

image.jpg


Iemand?




Edit:
Misschien moet ik t anders zeggen, ik zoek houtskool voor Pizza's. Heet heet heet!
En daarvoor ben ik op zoek naar een goede houtskool.
Voor low en slow gebruik ik wel mijn ecobrasa of Hi Q Coco
 
Laatst bewerkt:
4a392f9e0d528f531778124ed8309257.jpg


As we spreek, gebruik ik deze en de “red” ook.

Prima spul Withe Quebracho mooie sortering niet te groot (eerder te klein) gruis evenveel als in een zak van 15 kg elders.

Ik ben persoonlijk geen voorstander van “eigen merk” Houtskool maar deze is prima. Amper teer vorming op de houtskool. Hoog vuur kan prima.
 
Ik gebruik graag white Quebracho. Geeft een heerlijke en mijn inziens subtiele geur.
Doet het goed met low en slow en ook de hogere temperaturen geen probleem.

Niet te vergelijken met een zachtere houtskool als fire up. Die gaat nog makkelijker naar de hogere temperaturen, alleen brand ook minder lang.

Specifiek over dit merk kan ik niets zeggen, alleen dat de kwaliteit bij private labels erg verschilt. Bij sommige private labels heb ik het idee dat ze alle troep en gruis er bij stoppen om de prijs maar te drukken.
Wellicht is het hier dik in orde.
 
Voor vlees grillen. En low en slow heel goed. Maar als je ook groentes op de BBQ maakt trek er de smaak snel in. Daar moet je van houden.
Verder is mijn ervaring als je midden in het BBQ “seizoen” houtskool koopt alles wat minder is. Dan gaat de productie omhoog en de kwaliteit omlaag. Snel een zakje kopen en proberen. Bevalt deze dan snel een voorraad aan leggen
 
Ik heb zojuist bij Rookoven in Nunspeet deze zak gehaald. Ben benieuwd hoe die bevalt ten opzichte van Dammers wat ik hiervoor had. Voordat ik op dit forum snuffelde gebruikte ik voornamelijk briketten welke maar voordelig en voorradig waren, dus heb nog weinig ervaring om goed te vergelijken.
Ik vroeg naar Dammers, maar deze was op, en het Echt spul gaf hij aan dat dit vrij zacht is en dus snel opbrand. Ook vond hij dat Dammers zachter is dan deze dus ben benieuwd hoe lang het brandt. De stukken zien er goed uit (wat bovenop ligt 😉)
20200615_165356.jpg

20200615_170013.jpg
 
Vandaag ook nog geweest. Dammers zit paar weken levertijd op hoorde ik bij toeval. Ik ging voor pizzasteen maar van the Bastard ook uitverkocht en levertijd onbekend...
 
Ik heb zojuist bij Rookoven in Nunspeet deze zak gehaald. Ben benieuwd hoe die bevalt ten opzichte van Dammers wat ik hiervoor had. Voordat ik op dit forum snuffelde gebruikte ik voornamelijk briketten welke maar voordelig en voorradig waren, dus heb nog weinig ervaring om goed te vergelijken.
Ik vroeg naar Dammers, maar deze was op, en het Echt spul gaf hij aan dat dit vrij zacht is en dus snel opbrand. Ook vond hij dat Dammers zachter is dan deze dus ben benieuwd hoe lang het brandt. De stukken zien er goed uit (wat bovenop ligt 😉)

deze verkopen ze ook bij het BBQ experience centre in Roosendaal.
Mijn ervaring zij niet echt positief met deze houtskool.
Bij het aansteken (eerste maal) komt er een chemische petrolium lucht vrij, een deze weg is valt de houtskool goed mee.
 
Excuses... ik weet dat we mooi weer hebben gehad maar heb ze nog niet aan kunnen steken... sorry.
Maar zal het proberen deze week eens te ervaren
 
Terug
Bovenaan Onderaan