BasBQ
Beef en Steak

Vuur in Weber GBS

Smokeye

Kooltjesharker
Berichten
164
Misschien is het al eens besproken (helaas niet gevonden) maar wil graag pizza of brood bakken in mijn Weber GBS met pizzaring maar ik krijg de temperatuur niet hoog genoeg (nu 140 graden op de steen) en vraag mij af of ik genoeg briketten heb gebruikt, maar ook of je de ketel op kan stoken met hout (dus gewoon vlammen).
Heb nu een brood soort van gestooft en dat schiet niet op in ieder geval .

Heb nu een starter voor 3/4 gevuld en dan de temperatuur op 140 graden op de steen en de deksel kreeg ik op 150 graden.

Graag tips en trucs


Weber GBS 57
Rookton Albatros
 
Beneden open, boven open en (rondom) meer hete kolen? Denk dat je dan al een heel eind komt. ;)
 
SilverFox zei:
Beneden open, boven open en (rondom) meer hete kolen? Denk dat je dan al een heel eind komt. ;)
Beneden en boven had ik het al open staan maar denk idd dat ik meer brandstof moet toevoegen.
Maar moet ik kolen of briketten gebruiken?


Weber GBS 57
Rookton Albatros
 
Kolen geven meer warmte af. Ik maak het vuur altijd aan de achterkant en dan de steen zover mogelijk naar voren, zodat de hitte over je pizza trekt en je kan er ook nog 1 of 2 blokken hout bijgooien voor extra hitte.
Vergeet geen alu folie onder je steen te doen tegen het verbranden van je pizza,

Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan