BasBQ
Beef en Steak

Vulhoorn duwer

 
 
 

Stijn

Gemarineerd
Berichten
1.604
Op het einde van de vulbus zit je nog met een klein restje.
Zonde om het weg te gooien dus nu is het altijd sukkelen om het restje door de vulhoorn te proppen.

Ooit heb ik hier een tooltje voor gezien om de vulhoorn leeg te duwen maar weet niet meer waar.

Wie o Wie kan mij helpen?
 
zo iets? wat bedoel je dan?

Die keukenrol dat vind ik maar gepruts, wil echt een degelijke oplossing.
 
Heb ooit de tip gelezen om er op het eind wat (oud) brood erin te doen. Dit duwt dan je laatste stukje vulling eruit. Tooltje hiervoor ken ik niet
 
Bedacht nog iets misschien een flessenlikker

ja inderdaad zoiets had ik in het verleden gezien, en het opzet stuk had je verschillende maten ronde schijfjes ter grote van je vulhoorn zodat je die mooi kan leegduwen in je snaar.
 
ja inderdaad zoiets had ik in het verleden gezien, en het opzet stuk had je verschillende maten ronde schijfjes ter grote van je vulhoorn zodat je die mooi kan leegduwen in je snaar.
Het is al geopperd, Meneer Wateetons raadt aan om witbrood zonder korst fijn te snijden en dit achter je worstdeeg aan te duwen.
Op een gegeven moment komt er na worstendeeg ook brood vermengd met worstendeeg mee naar buiten, dit gedeelte kun je dan als test in de koekenpan bakken. Is erg lekker kan ik je vertellen. mocht het brood te taai zijn kun je het altijd nog mengen met wat water zodat het weer zacht deeg wordt
 
Het is al geopperd, Meneer Wateetons raadt aan om witbrood zonder korst fijn te snijden en dit achter je worstdeeg aan te duwen.
Op een gegeven moment komt er na worstendeeg ook brood vermengd met worstendeeg mee naar buiten, dit gedeelte kun je dan als test in de koekenpan bakken. Is erg lekker kan ik je vertellen. mocht het brood te taai zijn kun je het altijd nog mengen met wat water zodat het weer zacht deeg wordt
Oké
 
@Stijn misschien ook gepruts maar het werkt wel en voor dat laatste kleine beetje wat prutsen, ach.
20220710_135346.jpg
20220710_135353.jpg
20220710_135430.jpg
 
Restje er uit halen en met wat bladerdeeg een sauzijzenbroodje van maken.
 
dat is inderdaad ook een oplossing.
Stijn ik kan je vertellen, het werkte perfect, het enige wat je moet doen is ff een fles Prosecco leeg drinken zodat je een kurk hebt 😜
 
Zolang het maar rond is en ongeveer de diameter krijg je de vultuit wel leeg. Zelf gebruik ik een kunststof dop en de pollepel. De uitdaging die ik meestal heb is de bocht net voor de tuit.. :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan Onderaan