BasBQ
Beef en Steak

vragen over Big green Egg en Kamado Joe

Q57

Sprokkelaar
Berichten
32
Ik ben al enige tijd zoekende naar een Kamdo.mijn keuze is gevallen op de Kamdo Joe en de Big green Egg.
Bestaan er ook BGE winkels/ leveranciers, die bijvoorbeeld de BGE Large geassembleerd leveren, zoals bijvoorbeeld de Kamdo Joe. Of op locatie assembleren? Gezien de prijs zou dit welkom zijn, ik denk dat er mensen afhaken om zelf te gaan sleutelen.

Andere vraag is, heeft Kamdo Joe nog een importeur in Nederland, vroeger zat er een in Eindhoven en Alkmaar.
Ik begrijp zo beetje als de winkel het laat afweten, of de winkel bestaat niet meer, dat je contact via mail kan opnemen met de leverancier in Engeland.
Als ik de vele draadjes lees over Kamdo Joe, is service best wel omslachtig. Het lijkt erop dat de leverancier zelf geen service mag geven, dus moet hij eerst contact opnemen met de UK. Dit is geen bewering van mij, maar zo komt het bij mij over.
 
Heb tot nu toe 1x aanspraak moeten maken op de garantie.
Er was een lipje in de sluiting afgebroken.
(Niks bijzonders, alles werkte nog prima)
Via het garantie formulier een aanvraag gedaan en had binnen 1 werkdag antwoord dat het onder garantie verstuurd zou worden.
Na een aantal weken netjes via de post ontvangen.
Was geen centje pijn en helemaal geen moeite.
 
Heb tot nu toe 1x aanspraak moeten maken op de garantie.
Er was een lipje in de sluiting afgebroken.
(Niks bijzonders, alles werkte nog prima)
Via het garantie formulier een aanvraag gedaan en had binnen 1 werkdag antwoord dat het onder garantie verstuurd zou worden.
Na een aantal weken netjes via de post ontvangen.
Was geen centje pijn en helemaal geen moeite.
Hier inderdaad het zelfde totaal geen moeite met garantie bij kamado. Mijn lipje was ook stuk mailtje gestuurd en 2 werkdagen later een nieuwe op de mat.
Ook dat ik hem kocht zat er een krasje op de topvent was geen enkel probleem 2/3 dagen later een nieuwe binnen.

Word keurig opgelost had zelfs telefonisch contact gewoon in het nederlands met kamado joe of alles naar wens was.
 
Beiden merken zijn top. Geld genoeg, BGE, beetje op de kleintjes letten, KJ. Dat zijn toch wel de merken waarbij je dealers vindt die komen assembleren bij je thuis. Ff zoeken.

Zelf een tevreden gebruiker van KJ's, maar met de BGE doe je zeker niets mis.
 
Beiden merken zijn top. Geld genoeg, BGE, beetje op de kleintjes letten, KJ. Dat zijn toch wel de merken waarbij je dealers vindt die komen assembleren bij je thuis. Ff zoeken.

Zelf een

Dit ben ik niet met je eens.

Zonder in een discussie terecht te willen komen welk merk beter is zijn er wel degelijk pro’s en con’s voor beide te noemen.

Bge is gewoon goed, op alle vlakken.
Maar komt kaal, en zal alles extra aangeschaft moeten worden.

KJ is ook goed, sommige mopperen over de kleur, maar komt behoorlijk compleet.

Bij alle A merken hoef je je geen zorgen te maken over de garantie.

Bij B merken of Chinese import….. tja, als er een Nederlandse importeur is komt het ook wel goed. Is die er niet dan heb je waarschijnlijk ook andere verwachtingen.

Maar om nu te stellen dat KJ voor de kleinere portemonnee is, nee daar ben ik het niet mee eens.
 
Dit ben ik niet met je eens.

Zonder in een discussie terecht te willen komen welk merk beter is zijn er wel degelijk pro’s en con’s voor beide te noemen.

Bge is gewoon goed, op alle vlakken.
Maar komt kaal, en zal alles extra aangeschaft moeten worden.

KJ is ook goed, sommige mopperen over de kleur, maar komt behoorlijk compleet.

Bij alle A merken hoef je je geen zorgen te maken over de garantie.

Bij B merken of Chinese import….. tja, als er een Nederlandse importeur is komt het ook wel goed. Is die er niet dan heb je waarschijnlijk ook andere verwachtingen.

Maar om nu te stellen dat KJ voor de kleinere portemonnee is, nee daar ben ik het niet mee eens.

Dat laatste bedoelde ik er helemaal niet mee. Wilde maar zeggen als je geen blijf weet met de centen, je gewoon een BGE kunt nemen. Als je goed gerief wilt en er geen nier voor wilt verkopen, dan KJ. Naar mijn mening prijs/kwaliteit het meest complete toestel.

Bij de A-merken zit je idd altijd goed.

Ik zelf voel me helemaal top bij KJ, maar dat heeft vooral ook te maken met mijn dealer.
 
Nog een kamado joe eigenaar hier! Mijn ervaring met de garantie is ook perfect. Er zat een imperfectie in de onderste helft van de Kamado. Contact opgenomen met de klantenservice via het formulier op de website en direct toezegging gekregen op een nieuwe base. In de tussentijd kon ik deze gewoon blijven gebruiken. De base staat onderhand nog steeds in een doos in de schuur te wachten tot ik een keer zin heb om m te vervangen, waarna de huidige base veranderd in een episch gave bloempot voor onze olijfboom!
 
Dank mannen, ik vond het vreemd dat Kamdo Joe geen ( zo lijkt het) geen importeur meer heeft in Nederland. En dat de winkelier eerst contact moet opnemen met importeur in de UK. De lijnen met BGE zijn dan korter en persoonlijker, het is maar wat je belangrijk vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan