BasBQ
Beef en Steak

Vraag aan slager

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
Is er een slager in tha house die mij kan helpen? Ik koop om bacon te maken altijd bij de Makro gekant en gepekeld buikspek ( zoiets staat erop), met zwoerd.  Maar mijn vraag is, kan ik dit spek ook gebruiken om speklappen van te snijden, of heb ik dan iets anders nodig? Als jullie uitgelachen zijn ( "die durft stomme vragen te stellen zeg"), hoop ik op een antwoord....

EDIT!!!! Ik had het verkeerd, het is GEPELD ipv gepekeld. Echt he..... En dat weet ik wel.
 
ik ben wel geen slager maar volgens mij is buikspek hetzelfde als speklappen die nog niet gesneden zijn
maar gepekeld en gekanteld is iets waar ik geen antwoord op heb
 
Van buikspek worden idd speklappen gesneden. Maar dan wel ongepekeld. Als je van het gepekelde buikspek speklappen gaat snijden worden ze erg zout. Ben geen slager trouwens...
 
Ik heb het ook fout geschreven. Er staat GEPELD .... En dat weet ik wel weer. Dat is dat de botjes eruit zijn gesneden. En gekant is dat het netjes in een vierkant is gesneden.
Goed bezig weer. Zo beantwoord ik al typend mijn eigen vraag.
 
Dominique zei:
Ik heb het ook fout geschreven. Er staat GEPELD .... En dat weet ik wel weer. Dat is dat de botjes eruit zijn gesneden. En gekant is dat het netjes in een vierkant is gesneden.
Goed bezig weer. Zo beantwoord ik al typend mijn eigen vraag.
+1
 
Maar daar kan je speklappen van snijden.
 
structor zei:
En waar komt deze brainwave vandaan, omdat het goedkoper is? Of de behoefte om betere controle te hebben over dit dikte van je speklappen?
Mike v R zei:
Dikte denk ik.

Inderdaad, de dikte. En ook de vetrand eraan. Hier bij de slager zijn het allemaal van die miezerige lapjes. Zo dun dat ze al gaar zijn als ik er naar kijk, en het " oooo, eng vet" vetrandje er helemaal afgesneden..... Daar word ik als vetklep niet blij van. Goedkoper is het niet, er zijn hier regelmatig van die ondermaatse lappies voor 2,99 de kilo ofzo. Maar ik ben daar onblij mee. Dhusss.
 
Dominique zei:
structor zei:
En waar komt deze brainwave vandaan, omdat het goedkoper is? Of de behoefte om betere controle te hebben over dit dikte van je speklappen?
Mike v R zei:
Dikte denk ik.

Inderdaad, de dikte. En ook de vetrand eraan. Hier bij de slager zijn het allemaal van die miezerige lapjes. Zo dun dat ze al gaar zijn als ik er naar kijk, en het " oooo, eng vet" vetrandje er helemaal afgesneden..... Daar word ik als vetklep niet blij van.
Duidelijk en goed idee, ik word altijd al redelijk gelukkig van de speklappen van de macro die zijn al van betere dikte.
 
interessante vraag Dominique, zelfs ik kan daar weer wat mee  :)
 
Zie als je als slager niet te snel reageer gaan mensen zelf nadenken en komen ze eruit................................heel goed voor het zelfvertrouwen. =D> =D> =D>
 
Bert zei:
Zie als je als slager niet te snel reageer gaan mensen zelf nadenken en komen ze eruit................................heel goed voor het zelfvertrouwen. =D> =D> =D>
Dank U Meester. Ik neem volgende keer een appel voor U mee =)) mafketel.
 
Dominique zei:
Dank U Meester. Ik neem volgende keer een appel voor U mee =)) mafketel.

In mijn tijd kreeg de meester altijd een koetjesreep.
 
Bert zei:
Dominique zei:
Dank U Meester. Ik neem volgende keer een appel voor U mee =)) mafketel.

In mijn tijd kreeg de meester altijd een koetjesreep.
Zat jij op een priv?school zeker....
 
Dominique zei:
Bert zei:
Dominique zei:
Bert zei:
Dominique zei:
Dank U Meester. Ik neem volgende keer een appel voor U mee =)) mafketel.

In mijn tijd kreeg de meester altijd een koetjesreep.
Zat jij op een priv?school zeker....

Nee dan was ik wel slimmer geweest.
Maar vast niet zo grappig....=))

Kunnen we een nieuw topic aanmaken "Mafketelgesprek van het jaar".
Dan gaat deze goed scoren =))
 
Is gewoon de schuld van Bert hoor. Ik geef netjes antwoord.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan