BasBQ
Beef en Steak

Vraag 2 soorten shortrib.

 

RobinK

Sprokkelaar
Berichten
38
ik heb 2 soorten shortrib op de kop getikt, alleen nu zie ik even door de bomen het bos niet meer.

Wat is nu het verschil tussen deze 2 stukken en welke heeft welke bereiding nodig?

Wil graag zaterdag 1 van de 2 bereiden op de

Bvd. (Excuus al staat dit topic in het verkeerde deel.)
20210608_190209.jpg
20210608_190156.jpg
 
Alle 2 zelfde bereiding. Short ribs zijn short ribs. Kan enkel ander ras zijn.
 
Je kan gewoon dezelfde bereiding gebruiken. Het grote stuk zal er alleen wat langer over doen.

Verschil ik grootte zit hem gewoon in de manier waarop het stuk uitgesneden/gezaagd is.
 
Je kan gewoon dezelfde bereiding gebruiken. Het grote stuk zal er alleen wat langer over doen.

Verschil ik grootte zit hem gewoon in de manier waarop het stuk uitgesneden/gezaagd is.
Dat kleine stuk is alleen wel een stuk dikker.

Dat grote stuk loopt schuin af van dik naar dun.

Zal dat veel schelen qua bereidingstijd?
20210608_194134.jpg

20210608_194122.jpg
 
Anders uitgesneden.

Vragen horen thuis in de rookkamer, zal het verplaatsen.
 
Zit qua groote wel stuk verschil in. De botten zijn bij die ene 2x zo lang. Alleen wel wat dunner dan het smallere stuk

Klopt, maar hij wil 1 van de 2 klaar maken, dus maakt de bereidingswijze niets uit. Tijd wel, maar wijze niet.
 
Oke de bereidingswijze komt wel goed.
Nu is de vraag hoelang het duurt.

Vorige keer met dikke was ik 9 uur bezig ongeveer.
Zal dat grotere wat dunnere stuk veel korter duren of ?
 
Oke de bereidingswijze komt wel goed.
Nu is de vraag hoelang het duurt.

Vorige keer met dikke was ik 9 uur bezig ongeveer.
Zal dat grotere wat dunnere stuk veel korter duren of ?

Dat weet niemand :ROFLMAO:
Veel hangt ook af van hoeveel intramusculair vet. Ik hou gewoon rekening met 10 uur. Eerder klaar is geen probleem.

Altijd spannend zulke sessies.
 
Nou, in ieder geval zijn alle opties nog open.
Veel succes met de bereiding.
 
Dat kleine stuk is alleen wel een stuk dikker.

Dat grote stuk loopt schuin af van dik naar dun.

Zal dat veel schelen qua bereidingstijd?Bekijk bijlage 23620
Bekijk bijlage 23619
Hoe lang het duurt is altijd een raadsel. Ga uit van 9-10 uur, dan zit je zeker goed. Je kunt het vlees even laten uitwasemen en daarna goed inpakken in aluminum folie en handdoeken en dan in een koelbox. Blijft uren warm!
 
Kwart over 8 is het stuk erop gegaan.
Nu een goede 3 uur verder en de temperatuur zit al op 68°. Wat vinden jullie. Niks aan doen en wachten. Of inpakken met het risico dat het veelste vroeg klaar is?
 
Kwart over 8 is het stuk erop gegaan.
Nu een goede 3 uur verder en de temperatuur zit al op 68°. Wat vinden jullie. Niks aan doen en wachten. Of inpakken met het risico dat het veelste vroeg klaar is?
Dacht ik tijdje terug ook. Mar die stall kan echt wel lang duren. Heb m dan met butcherpaper ingepakt en uiteindelijk nog een uur later kunnen eten dan voorzien.
 
Dacht ik tijdje terug ook. Mar die stall kan echt wel lang duren. Heb m dan met butcherpaper ingepakt en uiteindelijk nog een uur later kunnen eten dan voorzien.
Ik gok het erop. Niet inpakken en uitzitten. Mocht het echt uit de klauwen lopen kan ik hem altijd nog inpakken.

No guts no glory🤣
 
ZO ben ik een keer echt lang bezig geweest :ROFLMAO: . Maar idd, no guts no glory;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan