BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

 
 

MaartenW

Vuurmaker
Berichten
59
Goedemiddag,

Ik ben Maarten en heb vorig jaar een Weber Master touch premium 57cm voor m'n verjaardag mogen krijgen.
Voorheen was bbqen voor mij eenvoudig. Kolen aan en worstjes, kip en burgers er op. Echter kan je er zo veel meer mee met verschillende technieken. Zo ook via YouTube kanaal van Noskos op dit forum gekomen. Leuk en interessant om te volgen en/of om tips te vragen, andere ervaringen etc.
Zo hoop ik langzaamaan steeds meer, gevarieerder en met verschillende technieken m'n Weber te gaan gebruiken.

IMG-20210318-WA0004.jpeg
 
Bekijk de video op YouTube van Noskos, zoek daar op snake methode. Ik heb dezelfde bbq en bij low&slow gebruik ik meestal deze methode.
Dank voor de tip. Die wilde ik idd ook nog een keer proberen. Heb je ook ervaring met de rookring en platte?
 
Laatst bewerkt:
Maarten, welkom bij het genootschap
 
Ja, niet mijn ding. Op de summit werkt het wel naar mijn idee. Ruimte is daar groter en op de MTP is het net aan hierdoor is een waterbak niet mogelijk. Ook zie je slecht hoeveel brandstof je nog hebt. Daarom is voor mij de snake een manier die werkt.
Ah juist, je ziet idd vrij weinig onder die plaat 😅
Aankomende tijd ga ik een en ander uit proberen
 
Alvast een tip voor low & slow 2 dikke bakstenen erin werkt perfect! Komt iets je later op gang dan maar veel stabieler voor de pulled porks sessie bijvoorbeeld.

Veel plezier met de Webert!
 
Welkom Maarten.
Die Q schreeuwt om aangestoken te worden, veel BBQ-plezier!
 
Welkom Maarten!

Ik vind die plate/ring wel goed werken.
Zo heb ik dezelfde weber meer dan 10 uur stabiel op 110 graden kunnen houden.
 
Bekijk de video op YouTube van Noskos, zoek daar op snake methode. Ik heb dezelfde bbq en bij low&slow gebruik ik meestal deze methode.
Net nog deze even bekeken op youtube. Hij geeft nog wel aan, omdat je deksel vast (je kan hem losmaken) zit. Hij verwijst ook door naar de rookring en plate. Haal je zelf de deksel dan los of doe je dan het ventilatie gat gewoon op de vaste plek (omdat de deksel vast zit)?
 
Welkom Maarten!

Ik vind die plate/ring wel goed werken.
Zo heb ik dezelfde weber meer dan 10 uur stabiel op 110 graden kunnen houden.
Thanks, ja ben hier ook toch wel benieuwd naar. Tot nu toe 1 keer low 'n slow geprobeerd met buikspek, minion methode. Maar de temp kiep uiteindelijk best op naar 180 ong. Was druk bezig om de Q op een goede temp te houden.
 
Hoi Maarten,
welkom bij het Genootschap
 
Gisteren hier nog worstjes, hamburgers en gegrilde groentjes..
Het hoeft niet altijd moeilijk, als het maar lekker is ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan