BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

 

Blackk

Vuurmaker
Berichten
58
Goedenavond allemaal
Ik ben Jordy en ik lees hier op het forum al een aantal jaren mee. Via dit forum heb ik leren bbqen. Afgelopen jaren veel topics van andere gelezen waardoor ik hetzelfde ging oefenen of maken met uiteindelijk veel plezier en succes.
Ondertussen al vele keren ribs, pulled pork of brisket gemaakt op mijn Weber OTP 57 en WSM 47. Op beide bbq ik nog altijd met veel plezier.

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op een nieuwe BGE. Waarbij ik nog twijfel tusen een L of XL.

Ik hoop hier nog veel nieuwe recepten en methoden te leren en zal zelf ook proberen af en toe wat tips en advies te geven.
 
Welkom Jordy
 
Jordy, welkom bij de club. Een XL is echt groot.
 
Welkom Jordy!

Als je het budget hebt zou ik altijd voor de grotere gaan.

Liever een maand denken, pfff dat was een hoop geld dan de komende 15 jaar denken, had ik maar…..
 
Welkom bij het genootschap Jordy.
Keuze blijft lastig en is afhankelijk wat jezelf belangrijk vindt. Praktisch gezien,Als de WSM47 te klein voelt koop dan een XL :)
Over het algemeen is een large prima voor een gezin van 4.
 
Welkom Jordy
 
Ik heb inderdaad beide ook al in het echt bekeken. Maar ben er nog niet over uit. Een large zal waarschijnlijk ook prima volstaan, maar ben bang dat ik later geen spijt krijg dat ik dan de XL niet heb gekocht.
 
Blackk

Welkom bij de club, ik zit met hetzelfde dilemma hier ben ook bezig met de oriëntatie voor een BGE verschillende winkels geweest en alles vergeleken maar denk de keren dat je de xl echt nodig hebt op 1 hand te tellen is….

En als je dat dan weer weg zet tegen de prijs die je extra zou moeten betalen voor een xl kom ik voor 95% uit bij een large model en mocht ik meer ruimte nodig hebben gaat de napoleon 57 cm nog even aan…

Veel succes met de keuze maar denk welke je ook maakt je niet veel spijt gaat krijgen
 
Welkom bij het genootschap

Een goeie keuze heb je al gemaakt, minimaal een L.
Had ik achteraf ook beter kunnen doen dan de M die ik nu heb
 
Welkom.
 
Welkom bij het genootschap

Een goeie keuze heb je al gemaakt, minimaal een L.
Had ik achteraf ook beter kunnen doen dan de M die ik nu heb
Heb wel geen 'groen ei' maar een zwarte bastaard-versie en zit hier ook met een M, heb pas na de aankoop het genootschap ontdekt en het advies om bij twijfel tussen een M en een L te kiezen voor L. (ik beschouwde het al als een overwinning op de CFO dat ik voor een M mocht gaan ipv een compact ;) ). Intussen is het zaadje toch al geplant dat er op termijn een grote broer moet bijkomen ... dus ik leef op hoop
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op een nieuwe BGE. Waarbij ik nog twijfel tusen een L of XL.
Hier wordt een mooie vergelijking gemaakt van wat er precies past op de roosters van de verschillende BGE modellen
 
Liever een maand denken, pfff dat was een hoop geld
Een maand?!
Ik heb gewoon met mn ogen dicht gepint en nooit meer gekeken, geen idee wat het gekost heeft 😇


Welkom
Kijk vooral naar waar je m voor wilt gebruiken, zoals Frits zegt, een XL is écht heel groot, en met de eggspander kan je de L ook wel voorzien van heel veel kookruimte. De XL heeft ook heel veel accessoire maar alles is weer een tikkeltje duurder dan bij de L.

Je kan ook een L en een MiniMax nemen, da's samen het geld van een XL :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan Onderaan