BasBQ
Beef en Steak

voorstellen

marcop

Tondelzoeker
Berichten
2
Vandaag heb ik me bij jullie aangemeld, BBQ ervaring heb ik nog niet zoveel. Mijn passie ligt vooral nu in het koken en ik heb al regelmatig heerlijke dingen gemaakt.
De BBQ heeft voor mij toch een ook een magisch aantrekkingskracht en ik wil mijn passie voor het koken hiermee uitbreiden.
ik ben nog zoekende naar een BBQ en mijn oog is gevallen op een Kamado BBQ, dit vanwege zijn veelzijdigheid. en kolen is mijn ding
Nu vraag ik mij wel af, omdat ik niet niet zoveel BBQ ervaring hebt, is het wel verstandig om een Kamado te kopen?
dit is mijn vraag naar iedereen dit dit leest, hoe zijn jullie er zo ingerold.
Nu ben ik van mezelf erg leergierig en ik vind het leuk om nieuwe kook en grill technieken te leren, ik hoop ook deze technieken hier te vinden als ik een BBQ heb gekocht.

Gr marco
 
Welkom op dit mooie forum Marco
Indien je graag kookt en op verschillende manieren dingen wil bereiden is een kamado zeker een goede keuze.
Een vaak gelezen opmerking is, dat mensen spijt hebben dat ze niet jaren eerder de beslissing namen om er eentje aan te schaffen.
Recepten en tips zijn hier zeker terug te vinden en je kan altijd advies inwinnen middels een post mocht je ergens aan twijfelen.
 
Hoi Marco, welkom bij het Genootschap
Ik ben ook vanuit het koken door de BBQ aangetrokken puur omdat ik in de keuken soms mijn ei niet kwijt kon.
11 jaar geleden begonnen met een Weber 57, en aangevuld met een WGA.
De Hobby liep snel uit de hand en 2 jaar later een Primo Oval XL aangeschaft, waar ik tot op de dag van vandaag absoluut geen spijt van heb gehad. Een Primo Oval XL kost een paar centen maar dan heb je wel een fantastisch apparaat.
Koken in de keuken doe ik nog maar weinig, mijn hoofdkooktoestel staat buiten.
Het grote voordeel aan de Primo vind ik dat je direct en indirect BBQ-en altijd tegelijk tot je beschikking hebt als je de scheidingsplaat in de firebox hebt staan, ideaal dus. de Webers heb ik nog steeds en die gaan niet weg.
Ik vond het toentertijd verstandig eerst met een Weber te beginnen en als het zou bevallen verder te kijken.
 
Marco, welkom bij het Genootschap.

Mijn evolutie op bbq gebied is van hibachi-bbcook-weber—WGA-WSM-bge.
 
welkom hier
begonnen met een cobb, al snel kwam er een wsm en een weber kettel.
tot op de dag van vandaag heel tevreden mee
 
Welkom.

Ik zou zeker met een weber 57 beginnen (mastertouch), en daarna als je het wat vind iets anders er bij. Een weber us nooit weggegooid.
 
Welkom.

Ik zou zeker met een weber 57 beginnen (mastertouch), en daarna als je het wat vind iets anders er bij. Een weber us nooit weggegooid.
Mee eens. Ik ben begonnen met een simpel verbrand alles maar goedkoop gas Qtje met van die lava steentjes. Daarna een Patton gas bbq. Toen een 'nep' weber. Daarna een WMT 57 (Gaat nooit meer weg. Hier kwam echt de passie op gang). Nu een bastard large. O ja, welkom
 
Welkom.

Ik zou zeker met een weber 57 beginnen (mastertouch), en daarna als je het wat vind iets anders er bij. Een weber us nooit weggegooid.

Wekom hier op dit forum. Ik ben het hier maar deels mee eens. Een weber is inderdaad nooit weggegooid geld maar als je al graag kookt is een kamado zeker het overwegen waard.

Ik ben begonnen met mijn huidige Weber MT 57 cm. Als ik het nu over zou mogen doen koos ik meteen voor een Kamado.

Succes met je keuze
 
Wekom hier op dit forum. Ik ben het hier maar deels mee eens. Een weber is inderdaad nooit weggegooid geld maar als je al graag kookt is een kamado zeker het overwegen waard.

Ik ben begonnen met mijn huidige Weber MT 57 cm. Als ik het nu over zou mogen doen koos ik meteen voor een Kamado.

Succes met je keuze
Het hangt natuurlijk ook van je budget af. :cautious:
 
Welkom bij het genootschap

Rustig inlezen en dan een keuze maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan