BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

 

Dirk

Tondelzoeker
Berichten
22
Mede BBQ-fanaten,

Na al vaker mee gelezen te hebben heb ik een tijdje geleden een account aangemaakt. Het is er nog niet van gekomen om me even netjes voor te stellen, dus hierbij.

Ik ben Dirk en kom uit het Bourgondische Brabant. Ik vind koken in het algemeen al erg leuk en de bbq geeft dat nog een extra boost. Lang geleden begonnen op de Weber 47 en een paar jaar geleden hier een Weber 57 GBS naast gezet. Toen ook al wel dagen wat meer culinair bezig geweest op de bbq, naast oud Hollands worsten, hamburgers en speklapjes (mits goed bereid niets mis mee op zijn tijd). Tante Miho’s saté is hier al langer populair.

In het najaar van 2019 mezelf getrakteerd op een Kamado Joe II. En wat een genot is dat! Sinds die tijd ben ik serieuzer bezig om complete gerechten en maaltijden op de bbq te bereiden.
Ik kan nog geen afscheid nemen van de broertjes Weber, dus die staan hier mooi te wachten tot ze weer mogen aantreden voor verschillende bereidingen tegelijkertijd.

Ik blijf meelezen en hoop zo nu en dan ook wat inspiratie te posten, net zoals ik me blijvend laat inspireren door jullie indrukwekkende gerechten en ideeën.

Hieronder al een paar creaties (ik moet mezelf nog aanleren om meer foto’s van de gerechten op de q te maken 😉)

Gerookte steak tartaar
1597085293178.jpeg


Surf en Turf (met cote de boeuf en kreeft)
1597085293528.png


1597085293815.png


1597085294190.png


Gegratineerde oesters
1597085294335.png


Zeeuws spek

1597085294463.jpeg


Pulled Pork

1597085294671.jpeg
 
Welkom bij de club, ziet er allemaal lekker uit. ;)
 
Dirk welkom. Nou je hebt er al mooi werk van gemaakt.

Die steak tartaar nodigt erg uit om op mijn lpto-do lijst te zetten.
Heb je ergens een recept?
 
Dirk welkom. Nou je hebt er al mooi werk van gemaakt.

Die steak tartaar nodigt erg uit om op mijn lpto-do lijst te zetten.
Heb je ergens een recept?

@Peter64,
Dit recept komt uit Hete Kolen.

Voor 4 personen:
- 440 gram mager rundvlees of gemalen rundertartaar
- 12 cornichons
- 1 banaansjalot
- 1/2 bos bieslook
- 2 el fijne mosterd
- 2 el zonnebloemolie
- pezo
- 4 eidooiers

1. Rookplank weken in water en q naar 220 graden met gietijzer, directe hitte.
2. Ingrediënten, m.u.v. de eidooier, fijn snijden, samenvoegen en doorkneden.
3. Verdeel in 4 gelijke porties en vorm tot een tartaarvorm. Maak in het midden een klein kuiltje
3. Leg de tartaar op de rookplank en leg deze gedurende ca 13 minuten op de q. De laatste 3 minuten de eidooier in het kuiltje leggen en mee verwarmen. Het tartaartje is lauwwarm en de dooier nog niet gestold.
4. Schep van de plank en serveer direct.
 
Hoi Dirk,
welkom bij het Genootschap
Ben blij te horen dat de Sate van mijn tante goed bevalt;)
 
Welkom bij het genootschap
Lekker gerechten zo al
 
Terug
Bovenaan Onderaan