BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

Wes007

Sprokkelaar
Berichten
48
Goedenavond allen,

Ook ik ben tegenwoordig een echte BBQ liefhebber. Inmiddels heb ik mij Weber omgebouwd tot een low en slow BBQ middels een slow n sear en de deksel luchtdicht gemaakt met vilt. Dit werkt top. Wel aan het overwegen om een kamado. Zouden jullie een kamado aanschaffen als je ongeveer 50 keer per jaar BBQt?
 
Wes, welkom bij de club. Als je 50 keer per jaar barbecued op een weber zou ik geen kamado kopen. Jij kan makkelijk zonder 😉
 
Welkom bij het genootschap
Waarom een kamado als je al zo lekker bezig bent, of kom je ruimte te kort? 😉
 
Ik denk ook een stukje gemak, en ook bijvoorbeeld pizza's bakken spreekt me erg aan. Of doen jullie dit ook gewoon in een Weber 57?

Zo ja, kan dit dan ook zonder pizzasteen?
 
Ik denk ook een stukje gemak, en ook bijvoorbeeld pizza's bakken spreekt me erg aan. Of doen jullie dit ook gewoon in een Weber 57?

Zo ja, kan dit dan ook zonder pizzasteen?
Koop een pizza-ring voor tussen kettle en deksel en laat bij de lokale smederij een dikke ijzeren klaar uitsnijden voor óp de ring. Zo creeer je een heel kleine en loeihete oven. Dat geeft geweldige pizza's.

Ik ben nog niet zo ver, maar een vriend van mij verricht er wondertjes mee.

ps: gozer, welkom hier!
1596572457425.png
 
Tja, dat is een afweging.
Ik doe veel op mijn webertjes.
Groot voordeel van een kamado lijkt mij de isolatie en het regelen van de temperatuur
 
Koop een pizza-ring voor tussen kettle en deksel en laat bij de lokale smederij een dikke ijzeren klaar uitsnijden voor óp de ring. Zo creeer je een heel kleine en loeihete oven. Dat geeft geweldige pizza's.

Ik ben nog niet zo ver, maar een vriend van mij verricht er wondertjes mee.

ps: gozer, welkom hier!
Bekijk bijlage 6406

Dat ziet er goed uit!!! Maar je zou dus niet een pizzasteen op het rooster zetten aan de indirecte kant? Aan de andere kant heb ik een slow n sear
 
Die vriend heeft geen slow n sear. Die begint met een firestarter houtskool en blijft over zijn steen houtblokken doorschuiven om de steentemperatuur naar de 270 a 300 graden te jagen.
 
Welkom, die pizza kan prima op de weber. Imitatie pizza steen, die van weber vind ik persoonlijk te duur. Houtskool erin en opstoken maar.
 
Hoi Wes,
welkom bij het Genootschap
Wat Frits zegt.
 
Wes, welkom bij de club. Als je 50 keer per jaar barbecued op een weber zou ik geen kamado kopen. Jij kan makkelijk zonder 😉

Dankjewel Frits. Wanneer zou je wel voor een kamado kiezen? Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alles wel kan maken op de Weber. Inmiddels 5 jaar oud maar ziet er nog als nieuw uit. Ik hou het voorlopig lekker bij de Weber 😄
 
Terug
Bovenaan Onderaan