BasBQ
Beef en Steak

Vervangen Bacon / Varkensvlees

Koopman

Tondelzoeker
Berichten
11
Goedemiddag,

Geen idee of ik in de juiste categorie zit maar had een vraag. In verband met allergie eten we geen varkensvlees. Dingen als Pulled Pork etc moeten we dan ook laten staan, al is dat niet zo groot probleem en is daar wel vaak omheen te werken.

Nu zijn er veel gerechten waar wel bacon gebruikt wordt. Denk aan dingen als Moink Balls (omwikkeld met ontbijtspek), Kippendijcake etc etc.

Daarom mijn vraag, wat is een goede vervanger voor dingen als ontbijtspek of bacon. Heb zelf gedacht aan rookvlees, maar ben bang dat dat heel droog wordt. Benieuwd of hier mensen ideeën over hebben.
 
Je zou ook kunnen of er een vegetarische variant is. Zoals gerookte speckjes van de vegetarische slager.
 
Meestal gebruik je het om iets bij elkaar te houden en eventueel voor het zout/vet. In veel gevallen kan je het weglaten. Anders kan je het ook vervangen voor bijvoorbeeld bresaola (gedroogde ossenhaas) of opbinden met een touwtje.

Rauwe hammen zijn ook perfecte vervangers, maar dat is ook varken…
 
In Amerika hebben ze turkey bacon, weet niet of dat hier ook verkocht wordt
 
Kijk eens bij een Turkse supermarkt, daar vind je heel veel producten en productkennis bij de inpandige slagers, en 1 ding is zeker .. het is echt geen varkensvlees ;)
 
Mijn schoonzus (vega) zocht ook naar een methode om toch iets van gerookt spek te kunnen imiteren.
Daarbij kwam ze deze producten tegen (echter nog niet besteld of getest).



Geen idee of het écht iets is hoor
 
Thanks iedereen!

We gaan eerst eens kalkoenbacon proberen en verder experimenteren. Jullie gaan de bevindingen horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan