BasBQ
Beef en Steak

verjaardags bbq

Kees Duym

Kooltjesharker
Berichten
161
Morgen hebben we een verjaardag bbq hier..hopelijk een beetje redelijk weer... ::)

zal morgen wat foto's plaatsen van de MOINKs, Shigen's, ribs, fatty's, kip, hammetjes, worstjes en burgers..ennnn.....5 jodenhaasjes van ieder 1 kilo ( noem dat maar haasjes)....volgens mn slager van een Limousin stier van 600 kilo.....

dus ff geduld ...de foto's komen er aan.....
 
ik ben erg benieuwd kees
 
Ik hoop dat je goed weer hebt, dan hebben wij het ook :).
 
Ik heb hier maar vast een zeiltje gespannen, want ik vertrouw het niet :p
 
Dit forum gaat niet uit totdat ik de foto's heb gezien!!! Je maakt me nieuwschierig...
 
Zooo...het zit er weer op.....ondanks alle slechte vooruitzichten was het tijdens de bbq echt heel goed weer...

dat maakt het allemaal een stuk prettiger toch...

dan nu wat foto's...

gisteren even wat fatty's gemaakt

P9170081.jpg


de shigen en alle andere voorbereidingen

P9180084.jpg


P9180086.jpg


en dan....de jodenhaas....gemiddeld 500-600 gram per stuk

P9180085.jpg


P9180093.jpg


beetje peper en zout...klein beetje Big Bob Gibson rub...

ik had op de reverse flow kant de sear plaat van de Weber gelegd...werd dus goed warm (200-250 graden)

en daarna een minuut of 10-12 bakken...medium rare...heerlijk mals...super smaak....een aanrader ... :)

P9180094.jpg


het toetje is bij jullie allemaal wel bekend als je deze foto ziet...

met ananas en vruchten room (slagroom met grote stukken verse vruchten..)

P9180095.jpg


kortom...geslaagd...iedereen tevreden (ook door alle andere gerechten...in totaal 10 soorten vlees...)

en nu....zitten en een drankje :)
 
Wat een feest! Mooie spullen hoor!!
 
Daar ben je lekker bezig geweest zeg. Aardige voorbereiding. Kan me voorstellen dat iedereen tevreden was.
 
RoyzRoyz zei:
Daar ben je lekker bezig geweest zeg. Aardige voorbereiding. Kan me voorstellen dat iedereen tevreden was.

was ook best wel lekker klussen.....voorbereiding is altijd al erg leuk (drankje erbij.... :) )

en gewoon weer een boel familie leden kennis laten maken met "anders" bbq'en

daar heb je dan wel weer erg veel lol van als ze zeggen dat het uit is met de vaste hap op de bbq toch :)
 
Kees dat hebben jullie weer heerlijk klaargemaakt!
 
is ook altijd gezellig om zoiets voor een aantal mensen te doen
 
Goede voorbereiding kees, ziet er allemaal heerlijk uit;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan