BasBQ
Beef en Steak

Verbouw/aanbouw bbq meubel

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Vanmiddag even begonnen met de bouw van een tweede meubel. Ja waarom een tweede? Mijn everdure 4k was voor de tweede keer defect. Ik had het helemaal gehad met dat ding. Ja mijn vrouw (en ik) vonden hem mooi en hij was zeer zuinig. Gelukkig was de leverancier (Hanos) zeer behulpzaam en kreeg ik het volledige bedrag retour. Top service. Wel schade geleden. Op maat gemaakte hoes kan in het vierkante archief. Het betonnen blad past niet meer. Ik had de keuze om er een stuk aan te zetten of een tweede meubel er tegen aan te zetten. Omdat de keuze viel op de monolith le chef 2 was ook de diepte van het oude meubel te klein.
Vanmiddag hout gehaald, gezaagd en wat verbindingen erin gehakt.
IMG20210409190758.jpg

IMG20210409190804.jpg


Zo was de oude
IMG-20210306-WA0000.jpeg

Morgen nog even het hout voor het blad halen dan kan de boel inelkaar.
Wordt vervolgt.
 
Benieuwd hoe het gaat worden.
 
Ik klik om te volgen! (y)
 
Zo de boel is gelijmd en zit nu aan elkaar. De verbindingen tussen de voor en achterkant zijn gedaan met pockethole schroeven. Hier zijn zelfs plugjes voor om de gaten in het hout af te dichten. Die gaten bij mij zie je, als het af is, toch niet.
Morgen eens kijken of ik de vellingdelen kan schilderen dan kunnen die er ook op. Hangt ook van de temperatuur af.
IMG20210412163416.jpg

IMG20210412163416.jpg

Wordt vervolgd.
 
Ja hij gaat lijken op de andere maar met een eiken blad.
 
Gisteren de plankjes in de verf gezet. Alleen het drogen duurde iets langer. Dit i.v.m. de buitentemperatuur.

IMG20210413170537.jpg
 
Het meeste zit in elkaar. Alleen het blad nog. Wel jammer dat het andere meubel verbouwd moet worden. Zo'n groot meubel heeft wel wat.
Ik heb echter geen ruimte in de tuin om zo iets groots te laten staan.
IMG20210414152137.jpg
 
Even een update. Blad even in elkaar gezet voor de passing. Blad word geschroefd en niet verlijmd.
IMG20210515160803.jpg

IMG20210515160823.jpg

Kopse kant van het eikenhout. Omdat dit kwartiers gezaagd is maakt de richting van de nerf niet uit. Dit zou stabiel moeten zijn. Werken kan het hout in de breedte .

IMG20210515161355 (1).jpg

In elke plank een schroef. De gaten waar de schroeven inzitten worden sleuven. Hierdoor kan het hout blijven werken zonder dat er spanning op komt en het kan gaan vervormen.
Nu nog even een afwerking zoeken. Met een olie kom ik er niet uit want de olieen die ik ken en UV bestendig zijn zijn niet geschikt voor het horizontale vlak. Glimmend wil ik niet dus veel epoxy valt als. Maar eens kijken bij de bootlakken.
 
Prachtig! Heerlijk om te lezen hoe je er over na hebt gedacht

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Dat ziet er al goed uit
Je gebruikt ook erg mooi hout
succes met de bouw
Nou mooi hout? Gisteren wat douglas bij gehaald voor de bodem en de plank waar de Q op komt te staan. Deze kwaliteit is echt een heel stuk minder dan wat ik vorig jaar kocht. Over de prijs zullen we maar zwijgen.
Ja dat eiken is top. Blind gekocht en laten machineren. Wel bij iemand die ik heel goed ken op hout gebied.
Verder houd het weer me tegen en de levertijd van de Q is weer uitgesteld.
 
We zijn weer een stukje verder. Erg mooi weer vandaag helemaal als je de afgelopen weken hier in die regenachtige landje moet verpozen. Vakantie ja lekker maar wanneer? Dus maar weer even verder met het blad. Alles verlijmd. Als de lijm hard is gaan we schuren. Het gat moet er nog in. Dat durf ik te frezen voor ik de Q heb. Als het nog erg lang duurt dan ga ik eens nadenken of er niet een andere is die wel op voorraad is.
IMG20210530155213.jpg

IMG20210530155203.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan