BasBQ
Beef en Steak

Vegetarische Nacho schotel.

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Dit gerechtje hebben wij al verschillende malen gegeten. Maar heb ik nog niet eerder volledig op de Q gemaakt en op foto vast gelegd. Mede door SandyMan werd ik laatst getriggerd om dit eens te doen
En ik zie dat de vegetarische bbq goed gaat..

Dus eerst een biertje gaan drinken (TNX Sander voor de tip) vervolgens aan de slag gegaan. Het was immers lekker weer.

IMG_5834.jpg



Dus daar gaan we dan. Ingrediënten zijn vrij simpel.

Vegetarisch gehakt (soja hehakt)
2 grote tomaten
Paprika
Grote ui
2 tenen knoflook
1 blikje Kidneybonen
1 klein blikje mais
Zak Nacho’s.
Geraspte kaas
Zout
Picadillo kruiden (ik gebruikte die van Jonnie Boer)


IMG_5835.jpg


Alle groentes klein maken. Kaas raspen En alles klaar zetten voor in de pan.

Adjustments.jpg


Even lekker in de heksenketel roeren. Eerst soja gehakt, ui, knoflook en paprika aanzetten. Picadillo kruiden en zout toevoegen naar smaak. Daarna de rest er bij. En dat even laten pruttelen.

Adjustments.jpg


IMG_5840.jpg


IMG_5841.jpg


Ovenschaaltje vullen met Nacho’s ruimte laten in het midden voor de mix. Schaal vullen. Wat kaas er over strooien. En ovenschaal de BBQ in voor 5-10min totdat de kaas mooi gesmolten is.

Adjustments.jpg


IMG_5844.jpg


Schaaltje kon op tafel. Dat ziet er al heerlijk uit. De kindjes zijn ook door het dolle heen. We eten immers chips als avond eten. Dus papa kon met gerust hart nog een biertje los maken en lekker gaan genieten

Adjustments.jpg


IMG_5850.jpg


Heerlijk maaltje zo. Lekker voor de warme zomer avond. Eventueel wat zure room en een pepertje uit het zuur er bij om het af te maken.

Bedankt voor het kijken/lezen
Bram.
 
Ik ben toch geneigd om echt gehakt te gebruiken . Maar vooruit, mijn vrouw is enthousiast, wij nodigen ons uit voor na de corona dit te komen eten...
 
Ziet er lekker uit. Zo komen ze wel aan tafel, chips als avondeten. Mooi man


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ahhh Bram! Ik voel me vereerd! Wat leuk dat ik je heb kunnen inspireren! Die piccadillo kruiden gebruiken hier vaak op (vega) gehakt om wraps mee te maken.. heerlijk!

Ziet er super uit!
En proost terug!
304b545dcd61b9c3e6c150d1bca51a70.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Dit is er weer 1 om te onthouden voor onze vegetarisch vrienden
Mooi gemaakt Bram bedankt voor het delen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Kijk hier wordt ik wel blij van. Een vriend van mij is ineens vegetarisch geworden. Net nu ik mijn BBQ skills een beetje heb opgekrikt en allerlei heerlijke stukken dood dier heerlijk kan bereiden. Dus dit soort recepten zijn van harte welkom!
 
Dat ziet er goed uit Bram! Leuk die vegetarische twist
 
hmmm. nu eten we ook regelmatig geen vlees, en deze ken ik nog niet. zou zo maar eens binnenkort op tafel kunnen staan hiero
 
Trendsetter die Bram! Proost kerel!
 
Lekkere foto Rick. Is goed spul he. Ik was ook erg aangenaam verrast de eerste keer dat ik het at.
Goeie handel
 
En het heeft potentie voor variatie. Een Spaanse peper, blokjes spek of chorizo (OK, dan is het niet meer vegetarisch maar lijkt me erg lekker).
Morgen het restje want voor 2 personen Was het best veel
 
  • Haha
Waarderingen: Bram
Dat ziet er leuk uit. Ga ik ook eens proberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Och och wat lekker. Mooi hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Als je op deze manier vermeld wordt, waarom heb je het dan zelf nog niet gemaakt??

Juist.
Eindelijk van de to do en wat is ie lekker.
Bedankt @Bram !!

IMG_3416.jpeg


IMG_3420.jpeg


IMG_3421.jpeg


IMG_3422.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan