BasBQ
Beef en Steak

Vandaag van de BBQ, Beer Can Chicken

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Geïnspireerd door recepten van Ralph en Dennis vandaag de BBC gemaakt.
Gisterenmorgen ben ik begonnen met het pekelen van de Kip. Een Polet Noir van bijna 1,5 kilo.
De pekel bestond uit water, verse rozemarijn, tijm, laurier zout en suiker. De kip is een dagje kopje onder gegaan .... nou ja, kopje?

Vandaag heb de kip 2 uur laten drogen in de koelkast nadat hij rub van verse rozemarijn, tijm en oregano aangevuld met paprika, knoflook, zout, peper en een beetje nootmuskaat. Ons kippetje had het erg koud, aangezien ze helemaal onder de kippenvel stond toen ik haar uit de koeling haalde.
Aangevuld met wat groente heb ik nog een blikje in haar gat geworpen. Toen was het tijd om haar lekker warm laten worden in het eitje.
Na 75 minuten was ze heet genoeg. Ik heb haar vakkundig uit elkaar getrokken en we hebben er flink van genoten.
Van de restjes maak ik nog een paar broodjes pulled chicken.

IMG_9829.jpeg


IMG_9832.jpeg


IMG_9851.jpeg


IMG_9861.jpeg


IMG_9864.jpeg


IMG_9865.jpeg


IMG_9872.jpeg


IMG_9873.jpeg
 
Netjes hoor, hele mooie BCC, mooie reportage en een zeer welverdiende tokkie
 
lekker hoor.
opwarmen kan op verschillende manier. ff opbakken in een koekenpan is ook lekker
gefeliciteerd met je tokkie
 
Mooi Cola kippetje geworden
Zoveel zou er toch niet overblijven van’t kippetje
 
Mooie reportage. Die foto met dat gezicht is prachtig
:ROFLMAO:
 
Mooi verslag en heerlijke foto’s. Je chick ziet er goed uit. Had graag een vorkje mee geprikt.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Mooie rapportage. Een welverdiende tokki waard.
 
Lekker hoor, gratz met tokkie!

Opwarmen van pulled chicken / pork / beef doe ik in een koekenpan met deksel, scheutje vloeistof erin (afhankelijk van welk gerecht het is, een andere vloeistof).
 
Leuke reportage en verslag gemaakt gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Bedankt voor jullie leuke reacties.

Ik heb de pulled chicken gisteren voorzien van een honing bbq saus en gevacumeerd. Vandaag opgewarmd sous vide 63 graden. Nog steeds supersappig ondanks dat ik alleen vlees van de filet heb gebruikt. Dat werkt top.
 
Heerlijk verslag met zeer smakelijke foto's (y), gefeliciteerd met je Tok🥳
 
Mooi gedaan, gefeliciteerd met je kippie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan