BasBQ
Beef en Steak

Update levering ecobrasa

 
 
 
 

R@lph

Kooltjesharker
Berichten
193
Was al een tijdje aan het kijken naar nieuwe ecobrasa briketten maar kwam zojuist onderstaand bericht tegen op eco-logisch.nl

Bij deze een update wat betreft de levering van Ecobrasa kokosbriketten voor het nieuwe seizoen 2022.

Wij zijn het afgelopen jaar geconfronteerd met een situatie waarbij houtskoolproducten niet geaccepteerd worden als lading op containerschepen. Deze situatie is tot op heden nog niet veranderd. Dit is gelukkig niet wereldwijd het geval, maar wel vanuit de regio zuidoost Azië. Aangezien wij voor onze kokosbriketten 100% afhankelijk zijn voor import vanuit Azië, is dit een groot probleem. Wij hoopten eind 2021 dat de regels binnen afzienbare tijd versoepeld zouden worden, maar dit lijkt voorlopig helemaal niet aan de orde. Ook de transport prijzen van de containers zakken niet, maar blijven stabiel te hoog.
 
Ivm die containers klopt dat in ieder geval wel, prijzen zijn eerst x8 gegaan en nu terug 25% goedkoper geworden, dus toch ietsje gezakt maar nog steeds belachelijk duur.
Transporteren via spoorwegen is nog steeds 2 tot 3 keer zo duur als de huidige containerprijzen dus voor hen waarschijnlijk ook geen oplossing.
Belooft niet veel goeds voor ons als consument.
 
Was al een tijdje aan het kijken naar nieuwe ecobrasa briketten maar kwam zojuist onderstaand bericht tegen op eco-logisch.nl

Bij deze een update wat betreft de levering van Ecobrasa kokosbriketten voor het nieuwe seizoen 2022.

Wij zijn het afgelopen jaar geconfronteerd met een situatie waarbij houtskoolproducten niet geaccepteerd worden als lading op containerschepen. Deze situatie is tot op heden nog niet veranderd. Dit is gelukkig niet wereldwijd het geval, maar wel vanuit de regio zuidoost Azië. Aangezien wij voor onze kokosbriketten 100% afhankelijk zijn voor import vanuit Azië, is dit een groot probleem. Wij hoopten eind 2021 dat de regels binnen afzienbare tijd versoepeld zouden worden, maar dit lijkt voorlopig helemaal niet aan de orde. Ook de transport prijzen van de containers zakken niet, maar blijven stabiel te hoog.
Erg balen inderdaad. Na lang zoeken kwam ik laatst nog 2 maal een 10 kg doos tegen en meteen besteld. Nu dus denk ik voorlopig de laatste 2….
 
Wat is een goed alternatief voor kokosbriketten die wel op voorraad zijn?
 
Ik hoorde dat begin februari al bij een bbq shop in Schinnen.

Nu wachten op het volgende wT niet meer leverbaar is.
 
Ik gebruik de Bonfire kokosbriketten van de sligro bevallen heel goed branden rond de 4 uur en weinig as over
 
Verdorie, loop hier nu net ook tegenaan.
Dat wordt dus op zoek gaan naar een waardige vervanger.
Heb nog een 4kg Ecobrasa staan maar daar gaan we zomer niet mee halen vrees ik.
 
Ik kan me prima behelpen met Welkoop en Hornbach Kokosbriketten.
 
Voor de Cobb zou het interessant zijn, maar die gebruik ik alleen op vakantie en dan is 10kg wel héél erg veel :unsure:
 
Voor de Cobb zou het interessant zijn, maar die gebruik ik alleen op vakantie en dan is 10kg wel héél erg veel :unsure:
Neem aan dat je wel vaker op vakantie gaat? hoeft nl. niet alle 10kg in een keer mee te nemen…;)
En je hebt ook nog een Mastertouch…? Doen ze het ook prima in.
 
De Mastertouch staat er verloren bij in een hoekje sinds ik de kamado heb ;)
Ik ga zeker vaker op vakantie, maar gebruik de Cobb dan niet dagelijks en heb een paar weken geleden al een voorraadje Cobb stones gekocht.
 
Hatsa, net even 2 dozen besteld bij ecologisch... 68 euro ..

Dat is fors meer dan de laatste (ja, te lang geleden) keer
 
Terug
Bovenaan Onderaan