BasBQ
Beef en Steak

Uitgestelde Apple Crumble

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.831
Afgelopen zaterdag werd het fantastisch weer en besloten mijn zwager en ik om eens lekker lang buiten te gaan tafelen met gerechten van de BBQ uiteraard. Ook was het de bedoeling om het desert van de BBQ te toveren, maar na 5 gangen vonden we het eigenlijk wel meer dan genoeg dus desert werd even geskipped.

Gisteren poging 2. Sowieso stond de smoker al weer aan om ribs te maken. Een lekker desert is dan wel een mooie afsluiter. Als recept heb ik de versie van BBQ Junkie aangehouden https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/apple-crumble-bbq/.

Allereerst alle ingredienten verzamelen en mengen, nu al heerlijk.

fObXqve.jpg


6mHF7M9.jpg


Vervolgens Skillet ingevet en mocht alles lekker even een goed half uur op de Kamado

J4sLPKr.jpg


Na een goed half uur was de Apple Crumble klaar. Helaas niet het mooie goud bruine korstje zoals je wel in de oven hebt, kennelijk te weinig boven hitte?

uSHBSjd.jpg


Binnen zaten de gasten al ongeduldig met ijs en slagroom te wachten. Op ??n of andere manier is de buurjongen ook alijd van de partij als we ribs eten  :)

qjlVYss.jpg


Er was nog net een bordje voor mezelf over.

o3noiM6.jpg


Was heerlijk en gaan we echt vaker doen, deserts van de bbq. Lekkere tegenhanger na al het vlees geweld. Bedankt voor het kijken.
 
Dat ziet er lekker uit, ook heerlijk hoe enthousiast de jeugd is! Mooi op tijd besmetten met het bbq-virus.
 
Lekker Richard, die Hooligans aan tafel vind ik GOUD!
 
Denny zei:
Mooi op tijd besmetten met het bbq-virus.

Ja echt mooi, jongste van me is echt super enthousiast..
 
Lust ik wel!
 
Raar dat je korstje niet kleurde. Zou in een kamado toch moeten lukken. Mijn crumbles kleuren mooi. Misschien te weinig boter in het deeg?
 
noskos zei:
Raar dat je korstje niet kleurde. Zou in een kamado toch moeten lukken. Mijn crumbles kleuren mooi. Misschien te weinig boter in het deeg?
Heb hetzelfde weleens gehad als ik de kamado nog niet goed op temperatuur had  laten 'voorverwarmen' op het moment dat het brood of de appeltaart erop ging.
 
Mooi werk. Apple crumble is hier ook een vast onderdeel van het repertoire geworden.
 
Leuk hoor zo'n dessert en ik zou ook klaar zitten lekkerrrrr :)
 
Ziet er goed uit. Ik moet dit ook eens gaan maken. Lekker met ijs. Daar wordt mijn harem ook wel blij van
 
Dank allen en de temparatuur zou het wel kunnen zijn, hij was vrij laat aangestoken, binnenkort maar eens poging 2...
 
Sander72 zei:
Lekker Richard, die Hooligans aan tafel vind ik GOUD!

Haha zal het ook aan de buurvrouw doorgeven  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan