BasBQ
Beef en Steak

Tomahawk 👌

 
 
 

WilfredK

Kooltjesharker
Berichten
189
Afgelopen Zondag....prachtig weer en vrienden over de vloer ivm het Nederlands elftal.

Ik was laatst samen met een vriend van mij naar de Makro geweest en had daar ook een Tomahawk meegenomen.
Mooie dag dus om deze eens klaar te maken :)

Eindelijk kon ik beide kamado's tegelijk gebruiken :)

20210613_164652.jpg


De tomahawk aan beide kanten voorzien van wat grof zeezout en het botje even ingepakt. Meer heb ik er niet aan gedaan. Wilde het vlees zo "puur" mogelijk houden. Ook even de verse groenten/paddestoelen gesneden om die te laten garen in de GG compact :)

20210613_170603.jpg


Groenten in de kleine jongen (iets eerder dan het vlees) en later mocht dat prachtige stukje vlees op zijn grote broer.

20210613_171909.jpg

20210613_172014.jpg


Toen de kern de 48 graden aantikte zag hij er al heerlijk uit! Tijd om de bqq even op te stoken en hem daarna op "open vuur" af te fakkelen :)
De groenten/paddestoelen lagen er inmiddels zo'n klein uurtje op en waren ook al mooi gaar.

20210613_181406.jpg


Na het fakkel proces kon hij even 10 minuten rusten en had ik de tijd om de groene asperges te grillen....zó lekker!
Licht in de olie en alleen wat grof zout en peper, heerlijk!

20210613_182509.jpg


Alles klaar en gaar....tijd om te snijden en, net als het Nederlands elftal, aan te vallen :cool:

20210613_183455.jpg

20210613_183909.jpg


Ik had ook nog wat kippenpoten liggen die ik tijdens het eten er nog even op heb gelegd voor de liefhebber of voor degene die nog trek had :)
Kip...altijd goed. En ook die zijn nog op gegaan :)

20210613_191400.jpg
20210613_195951.jpg


Alles bij elkaar een heerlijke avond gehad met elkaar.
En het toetje was een overwinning van "ons"elftal (y)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er een lekkere maaltijd uit.
Een goed stuk vlees heeft buiten wat zout en peper niet veel nodig.
Ook nog lekker bij groene asperges is naast olie, peper,zout een beetje knoflookpoeder.
 
Dit ziet er puik uit. Zo'n bijltje is altijd mooi. Jammer van de knook...😋😋😋
Leuk met die 2 Q's samen in bedrijf.
 
Dat ziet er allemaal heel smakelijk uit. Zo zie je maar, met 1 cue ga je het niet redden. Ik laat deze post wel zien aan de opperbaas alsmede begint over het aantal barbecues..
 
Ze hebben lekker samen gewerkt om de bordjes vol te krijgen. Ziet er goed uit
 
prima maaltijd zeg.
ziet er helemaal top uit
 
Lekker man. Je foto's zijn mooier om aan te zien dan het voetbal wat ze speelde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan