BasBQ
Beef en Steak

Todo sobre el asado

 

Spekkie

Pitmaster
Berichten
593
Een bijzondere documentaire op Netflix is : Todo sobre el asado. Centraal staat de BBQ in Argentinië en hoe dit verweven is in de cultuur. Af en toe een beetje raar en zelfs ongemakkelijk, maar een mooi kijkje in de keukens(s). Nu gebruiken ze daar bijna altijd een v grill (zie afbeelding). Is er iemand met ervaring met zo'n soort rooster en zijn deze te bestellen voor een kamado? Ik kwam met googlen niet heel erg ver..


features-vgroove.jpg
 
Dit gaat wel degelijk over BBQ en hoort dus niet thuis in de asbak ik promoveer deze naar de rookkamer
 
V grill grates moeten flare ups door druipen voorkomen , let op dat deze grills altijd een "afvoergootje" nodig hebben want het druipvet en vocht in de V moet ergens naar toe worden afgevoerd
 
V grill grates moeten flare ups door druipen voorkomen , let op dat deze grills altijd een "afvoergootje" nodig hebben want het druipvet en vocht in de V moet ergens naar toe worden afgevoerd
Precies dit. Ik heb een vrouwlief die van gebakken speklappen houdt en dat is zo'n gerommel als dat vet naar beneden druipt. Ook al heb ik een lekbak, het rookt en walmt nog steeds als de ziekte..

Ik vind het wel iets weg hebben van de GrillGrate roosters. https://www.grillgrate.nl
Goeie tip, zal eens kijken!
Edit: maar loopt het vet dan niet via die gaatjes alsnog weg op m'n kolen/hitteschild/lekbak?

Ben ook aan het overwegen om RVS hoekprofielen te kopen en een vriend te vragen of ie dit kan lassen. Lijkt me niet heel moeilijk toch?
 
speklappen moet je ook niet op de old school methode doen, maar op de new school methode. ;)
Eerst indirect garen, dan druipt er al een hoop vet in de lekschaal/bak en daarna even afgrillen.
je zult zien dat je nog maar weinig indianen berichten verzendt (rookpluimen)

Edit:
Nu begrijp ik het beter, ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een Primo heb, indirect onder het rooster zit helemaal niks alleen een lekbak, maar daaronder geen platesetter en kolen, vandaar
Als je een ronde Kamado hebt wordt de platesetter natuurlijk ook nog loeiheet en de druipbak die daarop staat ook.
Enige oplossing die ik zie is een druipbak met wat water te vullen. en dan de bovenstaande bereiding.
 
Laatst bewerkt:
Doe ik ook altijd water in de lekbak, maakt ook gemakkelijker schoon
 
Terug
Bovenaan Onderaan